عزاداری مردم مراغه همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع)

 اقشار مختلف مردم مراغه همزمان با 21 ماه رمضان با راه اندازی هیات های عزاداری، در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) عزاداری کردند.

 

 

مردم این شهرستان در دومین شب قدر با خواندن دعای جوش کبیر و قرار دادن قرآن بر سر از خدای منان طلب مغفرت و رحمت کرده و امروز با شرکت در آیین های عزاداری شهادت حضرت علی (ع) عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) به نمایش گذاشتند.
بیشتر عزاداری های امروز این شهرستان در مساجد و تکایا با مداحی و سخنرانی درباره تاریخ زندگی سراسر رشادت و جوانمردی آن امام بزرگوار برگزار شد.
در مساجد مختلف این شهرستان نیز به همین مناسبت برنامه هایی برای سخنرانی در خصوص فضیلت ها و رشادت های مولای متقیان بعد از نمازهای یومیه انجام می شود.
بانوان مراغه نیز در این روز به پخت و پخش انواع نذری و نیز افطاری دادن در منازل در رثای مظلومیت های آن امام همام نوحه سرایی می کنند.
دیشب نیز اقشار مختلف مردم در کنار علما، روحانیان و مسوولان، مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین (ع) و احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را با شکوه خاصی در این شهرستان برگزار کردند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مظلومیت، شجاعت، ایثار، فداکاری و آزادگی علی (ع) را تبیین کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 8 تير 1395برچسب:, | 13:26 | نويسنده : شهروند مراغه ای |