کسب رتبه اول خوداشتغالی کشور از سوی مرکز ترک اعتیاد گلستان مراغه

دبیر مرکز بهبودی و اقامتی میان مدت گلستان مراغه گفت: این مرکز از دو دیدگاه بهداشتی و خوداشتغالی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

مهدی اسکندری، روز پنجشنبه در آیین بازدید جمعی از مسئولان سپاه ناحیه مراغه از این مرکز افزود: مددجویان این مرکز هم اکنون در کارگاه های تولیدی، نانوایی و قالی بافی فعالیت داشته و دو کارگاه دیگر شامل کوره رنگ و مونتاژ آبگرمکن هم امسال به مراکز اشتغال آنان اضافه می شود.
وی اظهار کرد: این مرکز سعی دارد بسته به توان، کارایی و مهارت شخص برای افراد کار تعریف کند تا مددجو با عشق و علاقه به کار مشغول شده و دوران پاکی خود را در این مرکز سپری و پس از اتمام مدت اقامت خود نیز در بیرون مشغول کار شود.
دبیر مرکز اقامتی میان مدت گلستان مراغه یادآور شد: در ماه مبارک رمضان امسال در دو نوبت به 240 مددجو سبد کالا به ارزش 460 میلیون ریال اهدا شده است.
اسکندری، با بیان اینکه مراحل درمان طبیعی در این مرکز رعایت می شود، ادامه داد: در این مرکز از هیچ دارویی به منظور جلوگیری از وابستگی به دارو برای بهبود و درمان مددجویان استفاده نمی شود.
وی با بیان اینکه در این مرکز، تمرکز بر روی زمان، تخصص و مشغول کردن ذهن مددجوست، گفت: این مرکز دارای امکاناتی مانند استخر، جکوزی و دیگر امکانات مورد علاقه مددجو بوده تا با مشغولیت آنان در این کارها، سم موجود در بدن وی به تدریج از بدن خارج شود.
سالانه حدود یک هزار و 200 مددجو در مرکز بهبودی و اقامتی میان مدت گلستان پذیرش می شوند که از این تعداد 25 درصد آن ها با بهبودی کامل به آغوش گرم خانواده باز می گردند.
حدود یک سوم مددجویان این مرکز از شهرهای همجوار به آن انتقال می یابند و مرکز ترک اعتیاد میان مدت گلستان مراغه وابسته به بهزیستی و ویژه مردان بوده و هم اکنون 108 مرد در این مرکز در حال طی مدت مداوا هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 12 تير 1395برچسب:, | 6:5 | نويسنده : شهروند مراغه ای |