چشم امید مناطق محروم مراغه به بنیاد برکت

 چشم امید ساکنان مناطق محروم شهرستان مراغه برای عبور از محرومیت و برخورداری از زیرساخت های لازم اجتماعی به مشارکت بنیاد برکت در اجرای طرح های محرومیت زدائی دوخته شده است.

 

 

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان امام (ره) از هشت سال پیش به منظور توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور با تاکید رهبر معظم انقلاب تشکیل شد تا بذر برکت انقلاب را در این مناطق بکارد و مردم محروم این مناطق از ثمرات و برکات آن برخوردار شوند.
بنیاد برکت از زمان تاسیس تاکنون بیش از شش هزار و 630 طرح زیربنایی، مسکن محرومان، مدرسه‌سازی و مرکز فرهنگی مذهبی را با اعتباری بیش از هفت هزار و 560 میلیارد ریال برای کمک به احیا و آبادانی مناطق محروم اجرا کرده است.
این بنیاد با مشارکت در راه‌اندازی و توسعه‌ طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت مساجد و مراکز مذهبی و کمک به ارتقای سلامت به دنبال تاثیر کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم کشور، افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه کارآفرینی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی به شهرهای بزرگ است.
بنیاد برکت در هشت سال فعالیت خود هزاران طرح در زمینه های گوناگون را در سطح کشور اجرا کرده و شهرستان مراغه نیز از برکت این بنیاد بی نصیب نمانده و این بنیاد چهار باب مدرسه یک کلاسه در روستاهای دورافتاده چاناغ بلاغ، مین باش حصارلو، گونه باخان و قوزلوجا و یک شرکت تولیدی با عنوان آذین پلاست یکتا را در این شهرستان اجرا کرده است.
با اینکه مراغه در زمره شهرهای محروم نیست اما دارای مناطق کمتر توسعه یافته ای است که نیازمند حمایت دولت و نهادهایی است که به منظور توسعه یکجانبه کشور تلاش می کنند.
فرماندار مراغه نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: بنیاد برکت سرمایه‌گذاری و مشارکت برای اجرای پنج طرح عمرانی و زیربنایی شامل چهار مدرسه و یک شرکت تولیدی توانمندسازی اقتصادی را در این شهرستان تقبل کرده که تمامی این طرح ها هم اکنون به اتمام رسیده است.
ظفر محمدی، افزود: اجرای این طرح ها 10 میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه داشته که دو میلیارد و 400 میلیون ریال برای احداث چهار مدرسه تک کلاسه و هفت میلیارد و 700 میلیون ریال برای راه اندازی شرکت آذرین پلاست یکتا هزینه شده است.
وی با قدردانی از فعالیت های بنیاد برکت در این شهرستان، اظهار کرد: مراغه هم اکنون در بخش های مختلف نیازمند حمایت اعتبارهای دولتی و حمایتی است تا بتواند با سرعت بیشتر در زمینه توسعه اقتصادی و کارآفرینی گام بردارد.
فرماندار مراغه یادآور شد: مشارکت در اجرای طرح های اقتصادی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار برای جوانان این شهرستان باشد.
محمدی، اضافه کرد: اجرای برنامه های مختلف در زمینه توسعه گردشگری در این شهرستان از دیگر محورهایی است که بنیاد برکت می تواند با ورود به این عرصه به حمایت مردم مناطق کمتر توسعه یافته ای که در حوزه های گردشگری ساکن هستند، بشتابد.
وی گفت: تحقق سند تدبیر و توسعه این شهرستان که بر اساس محورهای مختلف از جمله هسته گردشگری و صنعت تدوین شده است می تواند راه را برای سرمایه گذاری این بنیاد هموار کند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این ارتباط گفت: بنیاد برکت با احداث چهار مدرسه در روستاهای چاناغ بلاغ، مین باش حصارلو، گونه باخان و قوزلوجا برای بیش از 50 دانش آموز این مناطق، امکاناتی در حد مناطق توسعه یافته در آموزش فراهم کرده است.
جلیل اسلامی، افزود: هم اکنون نیز در 10 روستای دور افتاده این شهرستان احداث مدرسه های یک تا سه کلاسه از نیازهای مهم آموزش و پرورش بوده که این اداره آماده همکاری با بنیاد برکت برای واگذاری طرح، اجرای طرح های مشارکتی و نیابتی این اداره از طرف بنیاد است.
وی اظهار کرد: دانش آموزان این روستاها هم اکنون در مدارسی تحصیل می کنند که نیازمند بازسازی و تخریب بوده و اگر به زودی اقدام به تخریب این مکان ها نشود احتمال بروز خطر برای آنان وجود دارد.
اسلامی، یادآور شد: آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از این آسیب ها اقدام به انتقال دانش آموزان به مکانی موقت کرده که با بازساری مدارس می توان امکانات بیشتری در مدارس متمرکز کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بنیاد برکت تا کنون اقدام به احداث مساجد و حسینیه در این شهرستان نکرده و انتظار می رود برای برخورداری ساکنان روستاهای محروم در این زمینه این اداره را کمک کند.
حجت الاسلام فریدون مطهری، افزود: هم اکنون در بیش از 20 روستای این شهرستان مساجد در وضعیت خوبی قرار نداشته و نیازمند بازسازی هستند که می توان با جلب مشارکت مردم روستاها با حمایت بنیاد برکت اقدام به بهسازی آن ها کرد.
وی اظهار کرد: قرار گرفتن طولانی مدت مساجد در وضعیتی نامناسب موجب قهر مردم با این مراکز شده و می توان با سرعت بخشی در احداث مساجد گامی در جهت توزیع عادلانه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناطق کمتر توسعه یافته برداشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 14 تير 1395برچسب:, | 10:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |