روستاییان شهرستان مراغه می‌توانند به «کاوه سودا» نمک بفروشند

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان‌شرقی:

روستاییان شهرستان مراغه می‌توانند به «کاوه سودا» نمک بفروشند

خبرگزاری فارس: روستاییان شهرستان مراغه می‌توانند به «کاوه سودا» نمک بفروشند

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان‌شرقی از موافقت ایجاد زمینه برداشت و فروش نمک دریاچه ارومیه توسط روستاییان منطقه به شرکت کاوه سودا خبر داد.

سخاوت خیرخواه: در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان‌شرقی که با حضور استاندار و اعضای کارگروه در شهرستان مراغه برگزار شد با بررسی مشکلات و موانع تولیدکنندگان این شهرستان در خصوص ایجاد زمینه برداشت و فروش نمک دریاچه ارومیه توسط روستائیان منطقه به شرکت کاوه سودا موافقت شد.

وی گفت: برای رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و کارخانجات شهرستان مراغه، استاندار به همراه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سفر یک روزه کاری به این شهرستان مشکلات و موانع تولید را بررسی و بعد از بازدید از 4 واحد تولیدی، بیش از 20 تصمیم برای رفع مشکلات تولیدکنندگان این شهرستان اتخاذ کردند.

خیرخواه افزود: در این جلسه مدیرعامل شرکت کاوه سودا درخواست داشتند برای خرید نمک به عنوان مواد اولیه این کارخانه، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زمینه برداشت نمک توسط روستاییان را فراهم ساخته و با صدور مجوزهای لازم به روستائیان منطقه ضمن اینکه کمکی به تامین مواد اولیه کارخانه و مشارکت اهالی در رونق کارخانه می‌نمایند، فضایی برای کسب و کار روستائیان فراهم سازند که این امر مورد موافقت اعضای کارگروه قرار گرفت تا بعد از ایجاد زمینه و شرایط از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، روستائیان بتوانند نسبت به برداشت نمک از سطح و محدوده دریاچه ارومیه اقدام و نمک برداشتی را به کارخانه کاوه سودا بفروشند.

وی با بیان اینکه شرکت کاوه سودا و شیشه کاوه از واحدهای بزرگ استان بوده است، گفت: این شرکت در شهرستان مراغه تاکنون نمک مورد نیاز کارخانه را خودش برداشت می کرد که در طرح پیشنهادی جدید علاقه مند هستند قسمتی از این چرخه تامین مواد اولیه را از طریق روستائیان تامین کنند.

مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عمده مشکلات واحد های تولیدی شهرستان مراغه کمبود نقدینگی بوده است، گفت: در این زمینه بیش از 180 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در سامانه بهین یاب در قالب طرح رونق تولید برای اخذ تسهیلات بانکی ثبت‌نام کرده‌اند که در کار گروه‌های مرتبط بررسی این پرونده‌ها برای تامین نقدینگی سرمایه در گردش و سرمایه ثابت آغاز شده است و تاکنون حدود 30 واحد به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند و طی هفته‌های آتی بقیه واحدها نیز رسیدگی و برای اخذ تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.    

اعضای کار گروه در این سفر شهرستانی از خطوط تولید واحد های تولیدی کاوه سودا، کشت و صنعت پنار مراغه، نیک دانه سهند، روغن موتور توان ساز و شرکت پرسین بازدید کردند و مشکلات این واحد های تولیدی را به صورت ویژه بررسی کرده و تصمیمات لازم را جهت اجرا اتخاذ کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 18 مرداد 1395برچسب:, | 12:28 | نويسنده : شهروند مراغه ای |