امام جمعه مراغه روسیاهی عربستان در دل مسلمانان باقی می ماند

امام جمعه مراغه

روسیاهی عربستان در دل مسلمانان باقی می ماند

مراغه - ایرنا - امام جمعه مراغه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت زائران خانه خدا در 18 شهریور 1366 شمسی توسط ماموران رژیم آل سعود گفت: روسیاهی عربستان از اتفاق های حج همانند زخمی تازه در دل مسلمانان باقی می ماند.

 

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نمازجمعه این شهرستان افزود: این حادثه از اذهان مسلمانان پاک نشده بود که حادثه منای سال گذشته روی داد و بیش از چهار هزار مسلمانان جان خود را به واسطه بی توجهی این رژیم از دست دادند که 467 نفر از این تعداد ایرانی بودند.
وی با اشاره به اینکه مردم مسلمان جهان این حادثه ها را هیچ وقت فراموش نمی کنند، افزود: رژیم آل سعود پس از حادثه منا به جای عذرخواهی و پرداخت غرامت از حضور زائران ایران و یمن در حج جلوگیری کرد و ناراحتی مضاعف مسلمانان را به بار آورد.
وی اظهار کرد: با توجه به تبلیغات گسترده رژیم آل سعود علیه مذهب شیعه، حضور شیعیان در حج از ضرورت های حفاظت از آرمان های اسلامی و ائمه اطهار (ع) است.
امام جمعه مراغه در ادامه لشکرکشی ترکیه به خاک سوریه را اقدام مخالف با قوانین بین المللی دانست و گفت: لشکرکشی به کشوری بدون اجازه دولت قانونی و به هر بهانه ای، اعلان جنگ است.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: سیاست مداران ترکیه از طرفی وارد همکاری با برخی از کشورها برای حل بحران سوریه می شوند و از طرف دیگر به صورت مستقیم در امور آن کشور دخالت می کنند.
آیت الله پورمحمدی افزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورها نسبت به این اقدام ترکیه واکنش نشان دادند اما همچنان این نیروها در سوریه مستقر هستند.
وی گفت: اعزام نیروهای نظامی ترکیه به بهانه مبارزه با ترویست به خاک سوریه واکنش کشورهای مختلفی از جمله روسیه، ایران، سوریه و آمریکا را در پی داشته است.
امام جمعه مراغه با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) / اول ذی الحجه/ گفت: امروزه زیاده خواهی جوانان و تجمل گرائی خانواده ها سدی در برابر ازدواج جوانان و گسترش فرهنگ ساده زیستی است.
آیت الله پورمحمدی اظهار کرد: ازدواج پیوندی مبارک در اسلام بوده و افزایش سن ازدواج در بین جوانان زنگ هشداری برای خانواده ها است.
وی افزود: الگوبرداری از سبک زندگی اسلامی مهمترین نیاز برای تحقق این فرهنگ است و با تکیه بر این سبک می توان جامعه ای شاد و بدون آسیب های اجتماعی داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 13 شهريور 1395برچسب:, | 12:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |