برگزاری جشنواره غذای سالم با طعم کمک به کودکان سرطانی در مراغه

برگزاری جشنواره غذای سالم با طعم کمک به کودکان سرطانی در مراغه

مراغه – ایرنا – دست پخت کدبانوهای مراغه و طعم دلپذیرغذاهای سنتی درهشتمین جشنواره غذای سالم این شهرستان عرضه شد تا درآمد حاصل از این جشنواره به کودکان سرطانی مراغه اهدا شود.

 

http://img8.irna.ir/1395/13950612/82214487/82214487-70987447.jpg

 

مسئول کانون فرهنگی و تربیتی شهید متذکر مراغه روز جمعه در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این کانون در شش سال گذشته اقدام به آموزش و برگزاری هشت جشنواره برای هدایت دانش آموزان و کودکان به سمت تغذیه سالم کرده است.
فرامز جهانگیری افزود: در این جشنواره 38 آشپز این شهرستان بیش از 70 غذای سنتی و خانگی خود را عرضه کردند و شرکت کنندگان نیز به بهانه چشیدن طعم های مختلف این غذاها حدود 20 میلیون ریال برای تامین هزینه درمان سه دانش اموز سرطانی شهرستان کمک کردند.
وی اضافه کرد: انواع کیک، آش رشته، سالاد فصل، پیراشکی، خاگینه، باقلوا، سالاد الویه، رولت گوشت، سمبوسه، ماکارونی، فلافل و ساندویچ خانگی، دسر ژله ای، حلوا و انواع نوشیدنی های میوه ای غذاهای عرضه شده در این جشنواره است.
جهانگیری گفت: این جشنواره به بهانه ارتقای بهداشت و تغدیه سالم، تبادل تجربه ها و اطلاعات تغدیه ای و تقویت روحیه نشاط و شادی در بین خانوده ها برگزار شد.
وی یاد آور شد: برگزاری جشنواره از سه سال گذشته در کنار تغذیه سالم به سمت حس نوع دوستی سوق پیدا کرد و در سال گذشته مردم حدود 16 میلیون ریال از بابت خرید غذاهای 18 شرکت کننده به کودکان بی بضاعت و بیمار سرطانی این شهرستان کمک کردند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: تغذیه نقشی مهم در سلامتی انسان داشته و افزایش بسیاری از بیماری های غیرواگیر نظیر دیابت، فشار خون، گوارش و سرطان ها نقش مستقیمی با نوع تغذیه دارد.
احمد مجتهدی افزود: غذاهایی که در آنها نمک، شکر و چربی به صورت بالا استفاده می شود، عمده علت شایع بروز بیماری های غیر واگیر در جامعه است و امروزه با توجه به بروز زندگی ماشینی افرودنی های رنگی و نگهدارنده و کم تحرکی نیز تاثیر دوچندانی در این مساله دارد.
وی با اشاره به اینکه غذاهای سنتی ایرانی منبع غنی از ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز سلامت انسان است، اضافه کرد: برگزاری جشنواره هایی با عنوان غذای سالم و سنتی می تواند تاثیر مستقیمی در آشنائی مردم از روش های پخت، نگهداری و تهیه انواع غذاهای سنتی داشته باشد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه افزود: این دانشکده طبق سیاست های نظام سلامت تفاهم نامه هایی با سازمان هایی چون صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پروش، فرمانداری، استاندارد، جهاد کشاورزی و کارخانه های تولید کالاهای اساسی منعقد کرده است.
مجتهدی افزود: این تفاهم نامه ها با هدف آموزش و ارائه راهکارهای لازم در خصوص سوق دادن مردم به سمت استفاده از غذاهای سنتی منعقد شده و در آن ها به افزایش سرانه مصرف میوه و سبزیجات، گوشت ماهی، مصرف فرآورده های لبنی تاکید شده است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد: این دانشکده هم اکنون به دنبال تاسیس آزمایشگاهی برای تشخیص میزان ارگانیک و سالم بودن محصولات غذائی و کشاورزی است.
مجتهدی افزود: همچنین طبق اعلام جهاد کشاورزی شهرستان میزان استفاده از کودهای شیمیائی و انوع سموم توسط کشاورزان شهرستان در سطح استاندارد قرار داشته و این مساله نویدی برای ارتقای سلامت جامعه با تغذیه سالم است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 13 شهريور 1395برچسب:, | 12:51 | نويسنده : شهروند مراغه ای |