شب فرهنگی یدالله صمدی در زادگاهش، مراغه برگزار می شود/ حضور ثریا قاسمی و فرهاد قائمیان

شب فرهنگی یدالله صمدی در زادگاهش، مراغه برگزار می شود/ حضور ثریا قاسمی و فرهاد قائمیان

مراغه – ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: شب فرهنگی یدالله صمدی، کارگردان برجسته سینمای ایران در آستانه روز سینما/21 شهریور/ به همت جمعی از علاقه مندان فرهنگ و هنر در زادگاهش، مراغه برگزار می شود.

 

احمد دادرس فیاض  افزود: مراغه در طول تاریخ، شاهد طلوع ستارگان پرفروغی در آسمان فرهنگ و هنر ایران زمین از جمله خواجه نصیر، اوحدی مراغه ای، عبدالقادر، استاد کریمی و استاد یدالله صمدی است که چون نگینی بر تارک تاریخ تمدن ایران می درخشند.
وی گفت: یدالله صمدی، دارنده نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در سال 1331 شمسی در مراغه چشم به جهان گشود و تا کنون کارگردانی 16 فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.
وی با اشاره به برگزاری موفق شب های فرهنگی مراغه که به ابتکار و تلاش یاسر عطار موسوی، از اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان برگزار می شود، گفت: نقش هنرمندان در تولید برنامه های تاثیر گذار فرهنگی و هنری بسیار مهم و اساسی است و ما از برگزاری چنین برنامه هایی که توسط خود هنرمندان و به شکل تخصصی برگزار می شود، استقبال می کنیم.
یاسر عطار موسوی، دبیر سلسله برنامه شب های فرهنگی، هنری مراغه نیز گفت: شب های مراغه نهادی غیرانتفاعی است که به همت چند تن از دوستداران حوزه فرهنگ کشور اداره می شود و می کوشد با معرفی و بازنمایی مفاخر فرهنگ و هنر ایران، در نهاد جوانان بذر آگاهی و همت بکارد و چهارمین شب به پاسداشت مقام هنری یدالله صمدی فیلمساز برجسته مراغی اختصاص دارد.
وی ادامه داد: این برنامه که با حضور مدیران فرهنگی آذربایجان شرقی، مراغه و نیز برخی از اساتید برجسته سینما و هنرمندان تئاتر برگزار می شود، ضمن معرفی و گرامیداشت این فیلمساز مراغه ای با پیام زیست محیطی 'بحران آب را جدی بگیریم' همراه خواهد بود.
دبیر برنامه شب های فرهنگی با اشاره به اینکه هر برنامه فرهنگی می کوشد تا بتواند باری از دوش مشکلات جهان معاصر بردارد توضیح داد: تغییر الگوی مصرف آب نیز نیازمند راه کارهای اساسی فرهنگی است و امید می رود این برنامه نیز در انجام رسالت خود موفق باشد.
وی همچنین از تهیه کلیپ 15 دقیقه ای، توسط سیامک جاوید خبر داد و گفت: این کلیپ روایت صمیمی از دقایق حیات ظاهری یدالله صمدی، واگوکننده امیدها، رنج ها و تلاش های انسانی برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور است.
به گفته وی بنیاد عبدالقادر مراغی در شهرستان مراغه حامی و پشتیبان این برنامه فرهنگی و هنری است.
به گزارش ایرنا، شب فرهنگی یدالله صمدی در ساعت 18 روز شنبه 20 شهریور سال جاری با حضور هنرمندان دیگری چون ثریا قاسمی و فرهاد قائمیان در تالار عبدالقادر مجتمع فرهنگی هنری مراغه و به همت جمعی از علاقمندان فرهنگ و هنر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر مراغه برگزار می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 17 شهريور 1395برچسب:, | 13:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |