مراسم سوگواری ' احلی من العسل' در مراغه و عجب شیر برگزار شد

مراسم سوگواری ' احلی من العسل' در مراغه و عجب شیر برگزار شد

مراغه - ایرنا - مراسم سوگواری ' احلی من العسل ' ویژه گرامیداشت مقام قاسم بن حسن (ع) همزمان با سراسر کشور و با حضور همه دانش آموزان پسر شهرستان های مراغه و عجب شیر روز شنبه برگزار شد.

 

در این سوگواره دانش آموزان به یاد حضرت قاسم بن حسن (ع) و در قالب هیات های دانش آموزی به صورت دسته بندی به عزاداری و سینه زنی پرداختند و با سیره این حضرت تجدید میثاق کردند.

** عزاداری دانش آموزان در ترویج فرهنگ عاشورایی نقش محوری دارد
مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: حضور دانش آموزان در آئین های عزاداری نقش مهمی در ترویج فرهنگ عاشورایی و نهادینه شدن این در شخصیت اجتماعی این نسل آینده ساز جامعه دارد.
جلیل اسلامی روز شنبه در سوگواره دانش آموزی ' احلی من العسل' در دبیرستان پسرانه شهید مطهری این شهرستان افزود: قاسم ابن الحسن(ع) که در واقعه عظیم عاشورا با لبیک به ندای امام حسین (ع) در راه دفاع از ولایت و امامت واژه ' الموت احلی من العسل' را معنی کرد، الگوی بزرگی برای نسل نوجوان جامعه ایران است.

** حضرت علی اکبر الگوی ماسبی برای جوانان است
امام جمعه عجب شیر نیز گفت: حضرت علی اکبر (س) الگوی مناسبی برای دانش آموزان و جوانان است و برگزاری سوگواری احلی من العسل می تواند ولایت پذیری آنان را بیش از پیش تقویت کند.
حجت السلام محمود شربیانی افزود: زندگی این فرزند والا مقام امام حسین (ع) به مانند یک امام معصوم به دور از خطا و گناه بوده است.
وی با اشاره به معنای 'احلی من العسل' / مرگ از عسل برای من شیرین تر است/ گفت: این لبیک برای کسانی که پیروان واقعی امام حسین (ع) هستند، نباید فقط یک شعار باشد.
وی افزود: لبیک یا حسین (ع) و 'احلی من العسل' باید توجه به آموزه های عاشورا از جمله نماز و امر به معروف و نهی از منکر همراه باشد.
حجت الاسلام شربیانی در ادامه اشاره ای به انحراف های موجود در شبکه های مجازی کرد و گفت: آلوده شدن به این انحراف ها و گناهان جوانان را از امام حسین (ع) دور می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 19 مهر 1395برچسب:, | 12:42 | نويسنده : شهروند مراغه ای |