مراسم رهروان زینبی در صبح روز جمعه، دوازدهم ماه محرم در امام‌زاده سید محمد (ع) مراغه برگزار شد.

مراسم رهروان زینبی در صبح روز جمعه، دوازدهم ماه محرم در امام‌زاده سید محمد (ع) مراغه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، "حجت‌الاسلام مطهری"، مدیر اوقاف و امور خیریه‌ی مراغه اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در این باره و حضور و استقبال مردم کم‌نظیر بود.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن واقعه‌ی عاشورا گفت: اگر حضرت زینب (س) و رشادت‌های ایشان در راه نشر و تبیین و تبلیغ پیام عاشورا نبود، بدون شک این مکتب تا کنون زنده نمی‌ماند.

وی افزود: هدف دشمنان، کم‌رنگ کردن و فراموشی مکتب امام حسین (ع) بود و حضرت زینب (س) با مدیریت اسیران و سرپرستی آنان در نشر و تداوم نهضت عاشورا نقش مهمی داشتند.

حجت‌الاسلام مطهری خاطرنشان کرد: خطبه‌خوانی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) نیز باعث شد تا خاطیان به اشتباه خود پی برده و همگان به حقیقت این واقعه دست یابند.

مراسم رهروان زینبی در امام‌زاده شعیب (ع) صبح روز جمعه دوازدهم محرم‌الحرام و در امام‌زاده سید محمد (ع) بعد از ظهر همان روز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، "حجت‌الاسلام تقی عمادی وحدی" مدیر اوقاف و امور خیریه‌ی جلفا اظهار کرد: امام حسین (ع) شروع‌کننده‌ی نهضت عاشورا و حضرت زینب (س) نیز ادمه‌دهنده‌ی آن مکتب بودند و هدف دشمن نیز ایجاد خفقان میان مردم و جلوگیری از نشر پیام عاشورا بود.

وی افزود: خطبه‌های حضرت زین‌العابدین (ع) و زینب کبری (س) در شام و کوفه نیز در زنده ‌نگه داشتن یاد شهدای کربلا و پیام آن تاثیر بسزایی داشت و به این طریق بود که ولایت و امامت امام حسین (ع) به ثمر رسیده و پایدار ماند.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که حضرت زینب (س)، با صبر و رشادت تمام، واقعه‎‌‎‌ی عاشورا را جز زیبایی نمی‌بیند ما نیز باید به عنوان شیعیان حسینی در تداوم نهضت عاشورا بکوشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1395برچسب:, | 9:20 | نويسنده : شهروند مراغه ای |