اختصاص 195 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات مسکن روستایی در مراغه

اختصاص 195 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات مسکن روستایی در مراغه

مراغه – ایرنا – مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه گفت: امسال 195 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات بهسازی بافت های فرسوده روستایی در مراغه تخصیص یافته و متقاضیان می توانند نسبت به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی اقدام کنند.

 

محمد مقتومی افزود: این میزان اعتبار برای بهسازی یک هزار و 37 واحد مسکن روستایی در روستاهای این شهرستان کفاف می کند.
وی ادامه داد: این تسهیلات مسکن روستایی با ابلاغ بانک های عامل استانی و شهرستانی برای متقاضیان بهسازی بافت های فرسوده روستایی در روستاهای بخش مرکزی و سراجو ارائه می شود.
وی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن اضافه کرد: با افزایش میزان تسهیلات و تسهیل در روند دریافت آن، روستاییان متقاضی در جهت بهسازی بافت های فرسوده می توانند به سهولت از این وام ها بهره مند شوند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه گفت: هم اکنون بیش از 10 هزار مسکن فرسوده و غیرمقاوم در مناطق روستایی این شهرستان وجود داشته و بهسازی این بافت ها نیازمند همراهی و مشارکت مردمی است.
مقتومی با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش عمران روستایی افزود: طرح های هادی روستایی هم اکنون در پنج روستای بیانلوجه، جلان علیا، آغبلاغ فتوحی، پالچقلو و یارشهری در حال اجرا بوده که با تخصیص 16 میلیارد ریال اعتبار شاهد تکمیل و بهره برداری از این طرح ها تا پایان امسال خواهیم بود.
وی ادامه داد: احداث و بهره برداری از کتابخانه در روستای ورجوی با سه میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت سال جاری از اقدام های این نهاد برای توسعه زیرساخت های فرهنگی در مناطق روستایی است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه گفت: هم اکنون آسفالت ریزی در معابر عمومی 10 روستای بخش های مرکزی و سراجو از محل قیر یارانه ای تخصیص یافته از سوی استانداری و با 20 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.
مقتومی افزود: امسال با همکاری و رایزنی فرمانداری مراغه هفت میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار از محل مازاد اعتبارات استانی برای تکمیل طرح های هادی 15 روستای این شهرستان تخصیص یافته است.
وی با اشاره به صدور سندهای مسکن روستایی ادامه داد: در نیمه نخست امسال با همکاری کارشناسان اداره ثبت سناد و املاک، 420 جلد سند مالکیت مسکن روستایی در روستاهای این شهرستان صادر شده است.
وی با اشاره به روند صدور مجوزهای احداث مسکن روستایی اضافه کرد: با همکاری دهیاران روستاها و کارشناسان این بنیاد یک هزار سند روستایی صادر و پیش بینی می شود تا پایان امسال این میزان به دو هزار سند مسکن روستایی در 160 روستای این شهرستان افزایش یابد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه با اشاره به اجرای طرح های مسکن شهری گفت: اجرای این طرح ها در راستای درآمدزایی و تامین بخش مهمی از هزینه های طرح های اجرایی در مناطق روستایی این شهرستان انجام می شود.
مقتومی افزود: در این راستا طرح احداث مجتمع مسکونی شهید متذکر در قالب 24 واحد مسکونی و چهار واحد تجاری با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع توسط بنیاد مسکن این شهرستان اجرا شد و در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز مجتمع تجاری سهند در خیابان جام جم در قالب 51 واحد تجاری و 22 واحد خدماتی توسط این بنیاد در حال احداث بوده و از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی اضافه کرد: زمین مناسب برای احداث مسکن در شهرک زیباشهر به مساحت 13 هزار و 500 متر مربع و در قالب 360 واحد مسکونی توسط این بنیاد طراحی و آماده همکاری با نهادها و سازمان ها برای مسکن دار کردن شهروندان است.
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 1 آبان 1395برچسب:, | 10:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |