مشکلات جمع آوری زباله مرتفع می شود/ ساماندهی حوزه خدمات شهری رویکرد جدید شهرداری مراغه

همه آنچه باید درباره شهرداری مراغه بدانیم

مشکلات جمع آوری زباله مرتفع می شود/ ساماندهی حوزه خدمات شهری رویکرد جدید شهرداری مراغه

مراغه - ایرنا - سرپرست شهرداری مراغه با اشاره به ضرورت تحول درمدیریت پسماند شهرداری این شهر گفت: جمع آوری پسماندهای شهری هم اکنون به صورت سنتی، مکانیزه و تمام مکانیزه صورت می گیرد اما کمبود تعداد خودروهای مکانیزه نسبت به سطل های زباله، جمع آوری را با مشکل مواجه کرده است.

 

محمدرضا احمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اینکه مشکلات این بخش به زودی مرتفع می شود، افزود: برخی نارضایتی های شهروندان از ناهماهنگی در جمع آوری زباله موجب توجه ویژه به بخش مدیریت پسماند این شهر شده است.
وی گفت: بر اساس رویکرد جدید شهرداری مراغه در بخش مدیریت پسماند شهری به زودی ساعت های مشخص برای جمع آوری زباله ها در سطح شهر تنظیم و به شهروندان ابلاغ می شود.
شهردار مراغه در ارتباط با سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اصلاح الگوی کشت در فضای سبز مراغه با هدف مدیریت مصرف آب گفت: برنامه هایی برای اصلاح الگوی کشت در فضای سبز مراغه در دست مطالعه است تا بر اساس اقلیم جغرافیایی مراغه ارقام سازگار گیاهی را زینت بخش فضای سبز این شهرستان قرار دهیم.
سرپرست جدید شهرداری مراغه با اشاره به اینکه بدهی در شهرداری ها امری طبیعی است، گفت: این شهرداری حدود 150 تا 170 میلیارد ریال بدهی دارد و میزان دقیق آن جهت ارایه به شوری اسلامی شهر مراغه به زودی توسط کارشناسان شهرداری برآورد می شود.
محمدرضا احمدی افزود: همه گزارش های مالی شهرداری مراغه به صورت شفاف، منطبق بر قانون و مستمر به شورای اسلامی شهر ارائه می شود.
وی در جواب به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت دو پرونده اختلاس در شهرداری مراغه طی سال های گذشته نیز گفت: این دو پرونده از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری است اما رای قطعی هنوز صادر نشده است.
شهردار مراغه افزود: هزینه های جاری شهرداری مراغه ماهانه افزون بر 27 میلیارد ریال است و درآمد آن در سال های اخیر جوابگوی این هزینه ها نیست.
وی با اشاره به افزایش یک میلیون ریالی حقوق تمامی کارمندان و کارگران شهرداری در راستای افزایش سطح رفاه آنان نیز گفت: کارکنان شهرداری در مقایسه با سایر اداره سطح حقوقی پایین تری برخوردار هستند.
وی افزود: حقوق مدیران و کارکنان شهرداری در مقایسه با سایر ادارات ناچیز بوده و در حقیقت با تلاش های شبانه روزی ایثار را به نمایش می گذارند.
وی با اشاره به ضرورت همراهی و تعامل رسانه ها برای رفع مشکلات شهری اضافه کرد: رسانه های ارتباط جمعی می توانند منعکس کننده مشکلات شهری باشند.
شهردار مراغه گفت: رسانه ها با تولید محتوی می توانند حقوق شهروندی را در بین اقشار مختلف مردمی تبیین کنند و در راستای مرتفع کردن مشکلات و معضل های اجتماعی و فرهنگی شهر گام بردارند.
احمدی با اشاره به طرح های در دست اجرای شهرداری مراغه افزود: بر اساس مصوبه ها و بودجه سال جاری، 40 طرح عمرانی و خماتی در شهر مراغه در حال اجراست که برخی از آنها از جمله ساختمان اداری شهرداری منطقه 1، سیل بند صوفی چای، تعریض خیابان 48 متری و پل هاشم آباد و کانال انزاب تاکنون به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: احداث پل عابر پیاده در کنار ساختمان جدید دادگستری، پارک عشرت آباد، تکمیل پارک امیر کبیر، پوشش انهار، محوطه سازی ترمینال، بهسازی کانال زینال آباد، مسیر گشایی گلشن زهرا، تعریض پل کمربندی جنوبی در مسیر راه آهن، ساماندهی میان تره بار و احداث پل شهرک فلزکاران از جمله طرح های در دست اجرای شهرداری مراغه در سال جاری است.
شهردار منتخب شورای اسلامی شهر مراغه گفت: با توجه به جوابگو نبودن پارک کوثر برای بهره مندی بانوان این شهرستان پارک دوم بانوان به زودی در منطقه شرق مراغه /محله انزاب بالا/ کلنگ زنی می شود.
احمدی با اشاره به اینکه ترمینال های موجود در مراغه در شان و منزلت این شهر تاریخی و فرهنگی نیست، افزود: طرح احداث ترمینال جدید از سال 94 شمسی آغاز شده و هم اکنون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست؛ این طرح در صورت تامین اعتبار لازم و مساعد بودن وضعیت آب و هوا تا 22 بهمن به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: خانه تاریخی خیابانی/جزو آثار تاریخی ثبت شده این شهر/ از سوی شهرداری خریداری شده و با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در زمان حاضر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: احداث پل فلزکاران برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری با مشارکت 50 درصدی راه آهن شمالغرب کشور و شهرداری مراغه با 52 میلیارد ریال اعتبار در حال احداث بوده و از 10 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
شهردار مراغه با اشاره به روند احداث پل فلزکاران گفت: با وجود تخصیص اعتبار از سوی شهرداری برای احداث این پل، تاکنون اقدامی از سوی راه آهن شمالغرب برای تامین اعتبار صورت نگرفته است و موضوع از طریق فرمانداری و نماینده معین شهرستان در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: طرح احداث منبع آب در میدان دانشجو در مسیر دسترسی شهرک گلشهر نیز دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است و با اجرای آن آب مورد نیاز فضای سبز شهرک های این شهر تامین می شود.
وی اضافه کرد: طرح مسیرگشایی و خیابان 24 متری منتهی به ورزشگاه پنج هزار نفری مراغه به طول 650 متر و با 160 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری از سوی شهرداری در حال اجراست؛ 80 درصد از عملیات خاکبرداری و 30 درصد از عملیات جدول گذاری این طرح انجام شده است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
سرپرست شهرداری مراغه گفت: هم اکنون کتابخانه و فرهنگسرای پهرآباد با وجود برخی مشکلات تملک زمین توسط شهرداری مراغه در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می رسد.
احمدی با اشاره به اجرای طرح های آسفالت ریزی در سطح شهر مراغه افزود: امسال 231 هزار مترمربع از معابر عمومی و محله های مختلف شهر با 46 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه آسفالت ریزی و لکه گیری شده است.
وی ادامه داد: حدود 68 هزار مترمربع از این میزان آسفالت ریزی مربوط به معابر عمومی و 123 هزار مترمربع مربوط به محله هاست.
وی اضافه کرد: آسفالت ریزی خیابان های انزاب، پروین اعتصامی، سرتیپ فلاحی، آیت الله کاشانی، پل هاشم آباد، ورودی شهرک سهند و راه دسترسی به روستای آغ کند مراغه نیز طی سال جاری انجام شده است.
شهردار منتخب شورای شهر مراغه با اشاره به ناکافی بودن برخی امکانات اطفای حریق در سازمان آتش نشانی مراغه افزود: با وجود ساختمان های بلند مرتبه نردبان اطفای حریق در ارتفاع بالا در این شهر موجود نیست و خرید آن نیازمند بیش از 52 میلیارد ریال اعتبار است.
احمدی با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری در بخش توسعه و عمران شهری اضافه کرد: شهرداری مراغه از هرگونه طرح عمرانیٰ، فرهنگی و اجتماعی در این شهر با قاطعیت حمایت می کند.
وی ادامه داد: طرح های در دست اجرای بخش عمران شهری از جمله مجتمع تجاری عتیق با پیشرفت فیزیکی 95 درصد پیشرفت فیزیکی، بازار آرد و غلات با 80 درصد پیشرفت فیزیکی،احداث بازار خشکبار با 15 درصد پیشرفت فیزیکی و مجموعه تجاری و خدماتی اتوبوسرانی و نیز اولین نیروگاه زباله سوز جنوب آذربایجان شرقی نیازمند سرمایه گذاری های بخش خصوصی برای تکمیل و بهره برداری است.
وی با اشاره به تلاش های شهرداری مراغه برای توسعه و رونق فرودگاه سهند اضافه کرد: احداث جایگاه سوخت طرحی ضروری برای توسعه این منطقه و اقدامی در راستای رونق این فرودگاه از سوی شهرداری مراغه است.
وی تشریح کرد: عملیات ساختمانی این طرح به اتمام رسیده و تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط شهرداری مراغه برای اجرای آن هزینه شده است؛ این طرح چهار میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار استانی دارد.
به گزارش ایرنا در این آئین خبرنگاران از برخی از طرح های شهرداری این شهر از جمله آسفالت ریزی مناطق حاشیه شهری و طرح احداث ترمینال بزرگ مراغه بازدید کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 2 آبان 1395برچسب:, | 16:2 | نويسنده : شهروند مراغه ای |