مراغه، طلایه دار بزرگشهرهای آذربایجان شرقی در سرشماری اینترنتی

مراغه، طلایه دار بزرگشهرهای آذربایجان شرقی در سرشماری اینترنتی

مراغه - ایرنا - جلب مشارکت حداکثری مردم به عنوان یکی از دستاوردهای ناملموس دولت تدبیر و امید نشانه ای از اعتماد مردم به دولتمردان است که در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی به نمایش گذاشته می شود و مشارکت 57.17 درصدی مردم مراغه در ثبت نام اینترنتی سرشماری نمونه ای از این اعتماد قابل تقدیر است.

 

 

ثبت نام 146 هزار و 761 نفر از جمعیت دومین شهرستان بزرگ آذربایجان شرقی در مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن 95، جلوه ای از مشارکت های مردمی و اعتماد اهالی به مجریان سرشماری است.
مراغه در حالی رتبه نخست مشارکت مردمی در ثبت نام اینترنتی را در میان شهرستان های بزرگ آذربایجان شرقی کسب کرد که اهر با 48.40، میانه با 47.13، مرند با 46.55 و تبریز با 43.90 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
کسب این موفقیت برای شهرستان تاریخی و فرهنگی مراغه را از یک سو می توان به تبیین اهمیت سرشماری و درک آن از سوی مردم متصل کرد و از سوی دیگر تکاپو و عملکرد قابل قبول ستاد اجرایی سرشماری در مراغه را مورد توجه قرار داد.
برگزاری بیش از 30 جلسه در فرمانداری ویژه این شهرستان با حضور مدیر اجرایی سرشماری /فرماندار/، مسئولان سرشماری آذربایجان شرقی و دهها جلسه بین بخشی را می توان زمینه جلب مشارکت های مردمی و توجه ویژه برخی از مسئولان محلی، بخشداران، دهیاران، اعضا شورای اسلامی روستا و بهورزان به این امر مهم دانست.
بخشدار بخش مرکزی گفت: دهیاران بازوان اجرایی بخشداران هستند و قبل از آغاز سرشماری اینترنتی در سراسر کشور چهار جلسه با دهیاران این بخش برای جلب مشارکت مردم برگزار شد.
حسین گل محمدی افزود: در طول سرشماری دهیاران با کمک اعضا شورای اسلامی روستاها به صورت مستقیم با اهالی روستاهای این بخش ارتباط برقرار کرده و اهمیت موضوع را به صورت حضوری تبیین کردند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال 1390 شمسی 58 هزار نفر در این بخش سکونت دارند، گفت: با تلاش دهیاران 82 درصد از جمعیت این بخش شامل 14 هزار خانوار و 48 هزار نفر در سرشماری اینترنتی شرکت کردند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت حداکثری مردم این بخش در مرحله حضوری سرشماری گفت: تشویق، تبیین اهمیت سرشماری و دیدار با ریش سفیدان مناطق روستایی از جمله اقدام های دهیاران در جلب مشارکت مردمی در سرشماری است.
وی با اشاره به اینکه سرانه هر روستا براساس جمعیت آن از محل ارزش افزوده تخصیص داده شده و از محل اعتبارات دولتی به حساب بخشداران واریز می شود، افزود: سرانه هر روستا با جمعیت آن رابطه مستقیم دارد و این موضوع به خوبی از سوی دهیاران در میان روستاییان این شهرستان تبیین شده است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: بهورزان این شهرستان همکاری و تعامل مناسبی با ستاد سرشماری نفوس و مسکن داشتند و با ثبت نام از روستاییان این شهرستان نقش مهمی در افزایش میزان مشارکت در این طرح ملی ایفا کردند.
احمد مجتهدی افزود: در این راستا 114 بهورز در 71 خانه بهداشت روستایی همگام با سایر ادارات و نهادها در اجرای این طرح ملی مشارکت کردند.
بخشدار سراجو نیز گفت: بیش از 92 درصد از جمعیت 19 هزار و 750 نفری این بخش در سرشماری اینترنتی شرکت کردند و دهیاران، بهورزان، پست بانک ها، اعضا، شورای اسلامی به ستاد اجرایی سرشماری شهرستان کمک کردند.
نقی محمدی با تقدیر از فعالان این بخش و ابراز خرسندی از مشارکت های مردمی در سرشماری افزود: نقطه جالب توجه اینکه عده ای از مردم این بخش به صورت خودجوش به ثبت اینترنتی اطلاعات مردم در محل بخشداری سراجو کمک کردند.
معاون هماهنگی امور اجرایی سرشماری در مراغه نیز نقش سیاست های دولت تدبیر و امید در جلب مشارکت های مردمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: شرکت 57.17 درصد از جمعیت این شهرستان در ثبت نام اینترنتی سرشماری قابل تقدیر است.
نقی مسکینی افزود: امیدواریم تا مردم این شهرستان در مرحله ثبت نام حضوری نیز مشارکت فعالی داشته باشند و مراغه از مزایای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت برخوردار شود.
معاون عمرانی فرمانداری مراغه از نقش بخشداران، دهیاران، اعضا شورای اسلامی و بهورزان مراغه در ثبت نام اینترنتی سرشماری تقدیر کرد و گفت: مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن مراغه نقش محوری در هماهنگی و افزایش مشارکت مردم ایفا کرد.
به گزارش ایرنا، ستاد اجرایی سرشماری و نفوس این شهرستان با مدیریت فرماندار این سخن رئیس جمهوری را سرلوحه کار قرار دادند که ' مردم باید احساس کنند که اطلاعات ضرورت کشور بوده و به نفع همه مردم است' و به مردم این شهرستان اطمینان دادند که آمار و سرشماری به هیچ وجه مورد سوء استفاده قرار نمی گیرد و ربطی به پرداخت یارانه های آنان ندارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 4 آبان 1395برچسب:, | 9:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |