امام جمعه مراغه: دانش آموزان بسیجی الگویی برای نسل جوان جامعه باشند

مراغه - ایرنا - امام جمعه مراغه گفت: دانش آموزان بسیجی باید متعهد و الگویی ماندگار برای نسل جوان جامعه باشند.

 

آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز شنبه در دیدار با مسئولان و دانش آموزان بسیج دانش آموزی مراغه افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید با تاسی از فرهنگ عاشورا و الگو گرفتن از شهدای دفاع مقدس از جمله حسین فهمیده راه متعالی آنان را ادامه دهند.
وی ادامه داد: دانش آموزان بسیجی باید متدین، متعهد، اخلاق مدار، علم اندوز، مدافع حریم اسلام، انقلاب و ولایت فقیه باشند و در برابر توطئه ها و تهدیدهای دشمنان با هوشیاری عمل کنند.
وی اضافه کرد: رعایت تقوا، علم آموزی و برخورداری از آمادگی های دفاعی در برابر تهدیدهای دشمن درکنار ولایت مداری، ادامه راه خون شهدای اسلام و انقلاب اسلامی در عصر حاضر است.
وی گفت: اخلاص و ولایت مداری ویژگی های بارز و سرمایه های دانش آموزان شهید و رزمنده ای بود که در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کیان نظام و میهن اسلامی از کلاس های درس عازم جبهه های حق علیه باطل شدند.
وی افزود: شهید حسین فهمیده به عنوان الگویی برای نسل نوجوان و جوان جامعه در عصر حاضر با تکیه بر فرهنگ عاشورایی و شخصیت بزرگی چون حضرت قاسم (ع) در دفاع از اسلام و انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این دیدار گفت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین هدف از برگزاری آیین های بزرگداشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید و هفته بسیج دانش آموزی است.
جلیل اسلامی افزود: دانش آموزان بسیجی باید بسیجی و الگو بودن خود را در علم اندوزی، اخلاق و عمل به آموزه های اسلامی و انقلابی نشان دهند.
وی ادامه داد: وجود بیش از 170 دانش آموز شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان جلوه ای از فرهنگ ایثار، مجاهدت و شهادت در بین نسل های آینده ساز این مرز و بوم است.
وی اضافه کرد: گردآوری وصیت نامه های دانش آموزان شهید و رزمنده این شهرستان از جمله اقدام ها و فعالیت های فرهنگی آموزش و پرورش مراغه برای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و نسل های آینده است.
جانشین سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: بسیج به عنوان دژ مستحکم جامعه اسلامی، حافظ ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی و ولایت فقیه در برابر تهیدهای دشمنان است.
سرهنگ پاسدار حمید ساعدی افزود: وجود بیش از 24 هزار دانش آموز بسیجی در این شهرستان ظرفیت بزرگی برای فرهنگ سازی و فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای رشد و تعالی آینده جامعه و شهر است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، هجرت، ولایت و مسابقات علمی و فرهنگ از جمله آیه های تمدن و اعزام کاروان های راهیان نور با حضور دانش آموزان بسیجی، از اقدام ها و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بسیج با حضور نسل های آینده ساز جامعه است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 8 آبان 1395برچسب:, | 16:31 | نويسنده : شهروند مراغه ای |