خبر هایی از جلسات دیروز و امروز فرماندار

امروز

فرماندار: 10 میلیارد ریال برای بازسازی معبد مهر مراغه اختصاص یافت

 فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی معبد مهر این شهرستان اختصاص یافته است.

 

ظفر محمدی در کارگروه گردشگری این شهرستان با اشاره به اینکه این اعتبار از محل اعتبارات ماده 180 تخصیص یافته است، افزود: ادامه مراحل بازسازی این معبد به زودی با تزریق اعتبارات از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پی گیری می شود.

وی اظهار کرد: گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا و کم هزینه در این شهرستان نیازمند توجه بیشتر بوده و باید نگاه و مسوولیت پذیری دستگاه های ذیربط در این زمینه تقویت شود.

معبد مهری مراغه با قدمتی در حدود سه هزار ساله، میراثی ارزشمند و تاریخی بوده که به گفته کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو چهار معبد مهم مهرپرستی در ایران به شمار می رود.

این معبد در دوران کهن برای آیین مهرپرستی مورد استفاده قرار می گرفته و دارای پلانی زیرزمینی و صخره ای بوده که در دوره اشکانی و ساسانی بنا شده است.

اطراف این معبد در دوره تمدن اسلامی به عنوان گورستان، مورد استفاده مردم محلی قرار گرفته و در خود معبد، مقبره ملامعصوم مراغه ای از علمای معروف قرن 13 هجری قمری قرار دارد.

مراغه با حدود 500 اثر تاریخی و تپه های باستانی جزو 10 شهرستان تاریخی و فرهنگی کشور محسوب شده که از این تعداد حدود 250 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 دیروز

جلسه فرماندار با روسای هیئت های ورزشی مراغه

varzash_1

محمدی معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مراغه در جلسه مورخ 93/10/09روز سه شنبه با روسای هیئت های ورزشی شهرستان گفتند: جوانان سرمایه های اجتماعی هستند ومی توان در امور مختلف استفاده کرد آینده متعلق به جوانان هستند آنان روزی عهده دار سکان مدیریت این کشور می شوند واز این روباید نیازهای آنها را تامین کرد .

وی افزودند :در کنار این محدودیت های مالی خوشبختانه شاهد درخشش ورزشکاران مراغه در عرصه های ملی و بین المللی بوده ایم .

در ادامه فرماندار، ضمن تقدیر وتشکر از ریاست قبلی اداره ورزش وجوانان ،جناب آقای کریم رزقی و برای حاجی محمدی ریاست جدید موفقیت روز افزون را خواستار شدند .

در پایان روسای هیئت های ورزشی به ایرادنکته نظرات وپیشنهادات خود در خصوص مشکلات پرداختند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:, | 10:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |