رئیس شورای آموزش و پرورش مراغه: محتوای دینی در قالب های متنوع به دانش آموزان منتقل شود

رئیس شورای آموزش و پرورش مراغه: محتوای دینی در قالب های متنوع به دانش آموزان منتقل شود

مراغه - ایرنا - رئیس شورای آموزش و پرورش و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به اینکه محتوای دینی باید در قالب های متنوع به دانش آموزان منتقل شود، گفت: ترویج آموزه های دینی راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

 

 

ظفر محمدی روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: بسیاری از کشورهای دنیا از قرآن کریم الهام گرفته و به توسعه و پیشرفت رسیده اند و ما نیز باید بتوانیم با الهام از این کتاب آسمانی نوجوانان و جوانان را در مقابل هجه فرهنگی دشمنان بیمه کنیم.
وی گفت: آموزش های مربوط والدین دانش آموزان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی های آموزشی باید منطبق با واقعیت های روز باشد.
وی 13 آبان را یادآور ایستادگی فرزندان ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی دانست و افزود: حرکت پرخروش دانش آموزان انقلابی در 13 آبان سال 57 در برابر رژیم طاغوت و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 توسط این نسل نوپای انقلابٰ زمینه ساز مجاهدت ها و ایثارگری های آنان در هشت سال دفاع مقدس در برابر قدرت های شرق و غرب شد.
وی با تاکید بر حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی روز 13 آبان گفت: برگزاری باشکوه آیین های گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی فرصت مغتنمی برای تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی و نیز ترویج آنها برای نسل آینده به ویژه در بین دانش آموزان است.

** هیچ روستای دارای دانش آموز بدون معلم نیست
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز از تحت پوشش قرار دادن تمامی روستاهای این شهرستان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: پیش از این مدارس در روستاهای زیر 5 دانش آموز استقرار نداشت اما در دولت تدبیر و امید حتی روستاهای دارای یک دانش آموز نیز تحت پوشش قرار گرفته است.
جلیل اسلامی افزود: در این ارتباط 17 روستای دور افتاده این شهرستان با جمعیت دانش آموزی محدود از طریق واگذاری خدمات آموزشی به بخش خصوصی تحت پوشش قرار گرفته است.
وی به سیاست های جاری آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: توجه به مناطق حاشیه ای و محروم در دستور کار قرار دارد و در این ارتباط برنامه های آزمونه (پایلوت) شهرستان نیز در مدارس حاشیه شهر برگزار می شود.
وی به سه خط مشی آموزش و پرورش مراغه در سال جاری شامل افزایش انگیزه دانش آموزان، تکریم و رضایت مندی همکاران برای افزایش انگیزه تدریس و رضایتمندی و جلب مشارکت اولیا اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اولیا دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهرستان در کلاس های آموزشی شرکت کردند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه تعطیلی کلاس های درس را خط قرمز این اداره دانست و گفت: امسال تعطیل نشدن کلاس های درس به هر نحو ممکن در دستور کار این اداره قرار دارد.
جلیل اسلامی افزود: زمان برگزاری برنامه های پایلوت نیز در مدارس محدودتر شده است تا وقت کلاس های درسی گرفته نشود.
وی کسب درآمد های اختصاصی برای هزینه در بخش های آموزشی و پرورشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: به دلیل مشکلات مالی طرح های عمرانی این اداره تعطیل است و در هزینه های جاری نیز با مشکل مواجه هستیم.
وی گفت: همزمان با سال تحصیلی جاری 87 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان مراغه در مدارس این شهرستان مشغول به کار شدند تا خلع کمبود معلمان متخصص با حضور آنان پر شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش مراغه گفت: برنامه ریزی های آموزش ابتدایی در راستای سیاست های کلی وزارت آموزش و پرورش است و در این ارتباط تکریم معلم، سیستم محوری، پایبندی به برنامه های دولت تدبیر و امید، دانش افزایی معلمان در دروه ابتدایی، توجه به روان خوانی فارسی و قرآن کریم نیز موردد توجه قرار دارد.
سیامک اسدزاده به استقرار نظام ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی اشاره کرد و افزود: خلع موجود بین اولیا و مدارس در پی روش های جدید تدریس باید به واسطه آموزش اولیا پر شود و اولیا در ارتباط با ارزشیابی توصیفی بیش از پیش آموزش ببینند.
وی با اشاره به اینکه 23 هزار و 500 دانش آموز در مقطع ابتدایی این شهرستان در حال تحصیل هستند، گفت: تغییر در کتاب های درسی و روش های تدریس نشانه ای از پویایی سیستم آموزشی است.
کارشناس مسئول امور حقوقی آموزش و پرورش مراغه نیز تعیین تکلیف املاک و اراضی اهدایی به آموزش و پرورش این شهرستان را خواستار شد و گفت: نگهداری از این املاک و اراضی با صرف هزینه و زمان همراه است و در برخی از آنها نیت اهدا کننده با موقعیت و قابلیت های ملک همخوانی ندارد.
میر حیدر امیر سیدی تعیین تکلیف 20 مورد از این املاک را در اولویت مورد تاکید قرار داد و افزود: ساختمان سه طبقه اهدایی خدیجه اصل محمدی، حدود یک هزار و 500 متر مربع زمین در یوسف آباد و حدود 2 هزار و 500 متر مربع زمین در روستای صومعه سفلی از جمله اراضی و املاکی است که با نیت اهدا کننده همخوانی ندارد و باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
وی همکاری شهرداری مراغه برای تغییر کاربری برخی از این زمین ها و املاک را نیز ضروری خواند و گفت: مطالبه درصدهای بالا برای تغییر کاربری از سوی شهرداری، آموزش و پرورش را در واگذاری و تغییر کاربری با مشکل مواجه می کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز گفت: خانواده های دانش آموزان مقطع ابتدایی نیاز مبرم به آموزش دارند و شورای آموزش و پرورش شهرستان باید به این موضوع توجه داشته باشد.
حجت الاسلام علی امیری افزود: ورود تلفن همراه هوشمند به مدارس مقطع ابتدایی در سال های اخیر تهدیدهای فرهنگی زیادی را به دنبال داشته است.
وی گفت: برخی از دانش آموزان مقطع ابتدایی در حالی برخی از گروه ها را در شبکه های اجتماعی مدیریت می کنند که والدین آنان هیچ اطلاعی از فضای سایبری و آثار آن ندارند.
وی در مورد فروش برخی از املاک اهدایی به آموزش و پرورش نیز گفت: برخی از اهدا کنندگان در قید حیات هستند و این فرصتی برای شورای آموزش و پرورش شهرستان است تا با تشکیل کارگروهی برای مذاکره با آنان اقدام کند.
عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: واگذاری املاک باید با حساسیت بالا و به دور از اقدام عجولانه دنبال شود و کسب رضایت اهدا کننده قبل از هر اقدامی ضروری است.
قادر جویا که مدرس جامعه شناسی در دانشگاه های مراغه است، افزود: نمی توانیم گوشی های هوشمند تلفن همراه را از دست نوجوانان و جوانان بگیرم اما باید جامعه صدمه های ناشی از این هجمه فرهنگی را کاهش دهد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز از خدمات دندانپزشکی این دانشکده به دانش آموزان و آغاز دوره سوم وارنیش تراپی در مدارس ابتدایی این شهرستان خبر داد و گفت: مدیران مدارس با ارایه آموزش های لازم به دانش آموزان یک روز قبل از اجرای این طرح با دانشکده علوم پزشکی همکاری کنند.
دکتر احمد مجتهدی افزود: با عنایت دولت تدبیر و امید به بخش بهداشت و درمان، خدمات سطح 2 دندانپزشکی نیز در چهار مرکز شهری و روستاهای ورجوی، داش آتان و کهجوق این شهرستان به صورت رایگان به دانش آموزان عرضه می شود.
وی در مورد رویت محدود شپش در لابلای موهای برخی از دانش آموزان نیز گفت: شپش یک معضل کشوری است و معاینه دانش آموزان از سوی بخش سلامت مدارس این دانشکده ادامه دارد و در این ارتباط به افراد مبتلا شامپوهای رایگان اهدا می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 11 آبان 1395برچسب:, | 16:3 | نويسنده : شهروند مراغه ای |