مردم ما همواره در صحنه‌های تاثیرگذار حضور داشته و به دفاع از دین و حقانیت برخواسته‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه با اشاره به اینکه برگزاری ویژه برنامه عزاداری اربعین حسینی در شهرستان مراغه برگزار می‌شود، گفت: هدف ما از برگزاری چنین برنامه‌هایی این است که در جامعه تبیین کنیم، مردم ما همواره در صحنه‌های تاثیرگذار حضور داشته و به دفاع از دین و حقانیت برخواسته‌اند.

حجت‌الاسلام فریدون مطهری در این خصوص اظهار کرد: مراسم عزاداری روز اربعین حسینی بعد از نماز صبح در امام‌زاده سید محمد(ع) برگزار شده و بعد از قرائت نماز صبح و زیارت اربعین، راس ساعت هشت زائران به سمت امام‌زاده سید ابراهیم(ع) پیاده‌روی می‌کنند.

وی ادامه داد: مراسم عزاداری سیدالشهداء در امام‌زاده سید ابراهیم(ع) مراغه در اربعین حسینی برگزار شده و عموم مردم نیز به همراه سایر مسئولان و کارکنان شهرستان در این مراسم معنوی حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه امام‌زادگان پناهگاه شیعیان هستند، افزود: در این مراسم برای 800 نفر نیز اطعام داده و همچنین ایستگاه صلواتی از طرف پایگاه‌ها و هیئت‌های مذهبی و همچنین 10 موکب در مسیر پیاده‌روی برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام مطهری در خصوص هدف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه از برگزاری چنین مراسمی، یادآور شد: هدف ما این است که افرادی که نتوانسته‌اند در پیاده‌روی بزرگ اربعین حضور یابند، در این مراسم نمادین شرکت کنند، چرا که این پیاده‌روی بهانه‌ای است تا از اینجا ارادت خود را به امام حسین(ع) برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و به ویژه وهابیت ادعا می‌کنند که امنیت جوامع را تحت تاثیرقرار داده‌اند از این رو ما با اطمینان تمام در مراسم‌های مذهبی حضور یافته و بیش از پیش بر دین و اعتقاد خود پافشاری می‌کنیم و این پیام را می‌دهیم که امنیت در جای جای کشور اسلامی ما به لطف وجود نیروهای امنیتی و نظامی برقرار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه در ادامه خواستار شد: با توجه به اینکه عملیات عمرانی امام‌زاده سید ابراهیم(ع) شروع شده از این رو از مردم و خیران می‌خواهیم تا در این امر خیرانه همکاری کنند تا امام‌زاده سیدابراهیم(ع) را در جهت خدمت رسانی بیشتر به زائران آماده کنیم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا طی یک عملیات عمرانی خروجی به نام حضرت فاطمه‌‌ی زهرا(س) در امام‌زاده سید ابراهیم(ع) احداث کرده و همچنین پارکینکی برای زوار و شبستانی را به نام حضرت فاطمه(س) فراهم کنیم که در این راستا به همکاری مردم و خیران نیاز داریم تا مکانی مناسب برای زائران آماده شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 1 آذر 1395برچسب:, | 12:39 | نويسنده : شهروند مراغه ای |