معاینه دانش آموزان مراغه از نظر ابتلا به رشک و شپش

معاینه دانش آموزان مراغه از نظر ابتلا به رشک و شپش

مراغه - ایرنا - کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: تمامی دانش آموزان مدارس این شهرستان از نظر ابتلا به رشک و شپش معاینه می شوند.

 

 

سپیده سلطانی روز شنبه افزود: همکاران مراقب سلامت در مدارس شهری و بهورزان در مدارس روستائی، برنامه معاینه دانش آموزان را آغاز کرده اند.
وی گفت: بیشتر افراد تصور می کنند که افراد فقیر در معرض بیماری شپش قرار دارند در حالی که شپش می تواند هر فردی را با هر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مبتلا کند و افرادی که بهداشت را رعایت نمی کنند، بیش از سایر افراد مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
وی ضمن پر اهمیت شمردن این بیماری و لزوم درمان سریع آن خاطر نشان کرد: این معاینه توسط مراقبان سلامت، بهورزان خانه های بهداشت، مراقبان بهداشت مدارس و آموزگاران آموزش دیده انجام می شود و همکاری با آنان ضروری است.
وی به تشریح علایم این بیماری پرداخت و افزود: خارش کف سر و مشاهده تخم شپش (رشک) در ساقه مو یکی از مهمترین علایم ابتلا به شپش در مراحل اولیه است.
وی گفت: در صورتی که خانواده ها چنین علامتی را در فرزندان خود مشاهده کردند، در اسرع وقت با همراه داشتن کد ملی به یکی از مراکز بهداشتی یا خانه های بهداشت مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه والدین باید از درمان خودسرانه با مواد شیمیایی و انواع سموم از جمله نفت، بنزین، حشره کش ها و سموم کشاورزی خودداری کنند، افزود: در صورت استفاه از این مواد، احتمال بروز آسیب های جدی به فرد مبتلا وجود خواهد داشت.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 1 آذر 1395برچسب:, | 12:42 | نويسنده : شهروند مراغه ای |