تمهیدات لازم برای مراقبت از مادران باردار روستایی مراغه در فصل سرما

تمهیدات لازم برای مراقبت از مادران باردار روستایی مراغه در فصل سرما

مراغه – ایرنا – رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه با اشاره به لزوم مراقبت از مادران باردار در مناطق روستایی این شهرستان گفت: تمهیدات و امکانات لازم برای خدمات رسانی اضطراری به این خانواده ها در فصل سرما اتخاذ شده است.

 

احمد جنتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برف گیر و صعب العبور بودن برخی جاده های روستایی این شهرستان در فصل سرما، امکانات لازم بهداشتی و درمانی در خانه ها و مراکز بهداشت روستایی برای روستاییان و مادران باردار نیازمند مراقبت، فراهم شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون خدمات بهداشتی و درمانی به صورت مستمر در 75 خانه بهداشت روستایی برای خانواده های روستایی شهرستان مراغه در فصل سرما ارائه می شود.
وی اضافه کرد: برای این منظور، تمامی مادران باردار در مناطق روستایی صعب العبور این شهرستان در فصل سرما توسط بهورزان و کارشناسان سلامت خانه های بهداشت روستایی شناسایی شده و در صورت نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی، اکیپ های ویژه درمانی این دانشکده به محل اعزام می شود.
جنتی گفت: هماهنگی های لازم برای تعیین محل اسکان موقت مادران باردار روستایی در فصل سرما، در مواقعی که مادر باردار به علت احتمال مسدود شدن راهها امکان برگشت به روستای محل سکونت خود را ندارد، از جمله اقدامات انجام شده برای مراقبت از خانواده های نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی است.
وی افزود: تشکیل تیم نجات جان مادر در مناطق روستایی توسط معاونت بهداشتی این دانشکده و اعزام به مراکز درمانی شهری در فصل سرما، نیز در این راستا انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات اضطراری بهداشتی و درمانی در فصل زمستان ادامه داد: در صورت مسدود بودن راه های روستایی و در خطر بودن جان مادر علاوه بر انجام اقدامات اورژانسی توسط تیم های نجات، با هماهنگی ستاد بحران استان و شورای تامین بالگرد امداد و نجات برای انتقال مادر باردار به منطقه اعزام می شود.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی، امیرالمومنین و بیمارستان در حال ساخت سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 7 آذر 1395برچسب:, | 17:19 | نويسنده : شهروند مراغه ای |