رئیس اداره بهزیستی: طرح منزلت سالمندان در ادارات مراغه اجرا می شود

رئیس اداره بهزیستی: طرح منزلت سالمندان در ادارات مراغه اجرا می شود

مراغه - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان مراغه با اشاره به اجرای طرح منزلت سالمندان گفت: این طرح در قالب آیین نامه ساماندهی سالمندان در ادارات این شهرستان اجرا می شود.

 

شهین صادقی افزود: فرهنگ سازی برای احترام به سالمندان به عنوان قشر باتجربه و صاحب فکر جامعه و نیز تامین نیازهای این قشر در دوره سالمندی از رویکرد های اصلی این طرح است.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی منزلت سالمندی، ادارات و نهادهای خدمات رسان، موظف به ارائه خدمات بدون نوبت و تسریع در روند پرونده های اداری برای سالمندان بالای 60 سال در این شهرستان شدند.
صادقی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای سالمندان در زمینه شناخت و رفع مشکلات روحی و روانی در دوره سالمندی با همکاری بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این طرح اجرا می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح بنیاد فرزانگان در مراغه گفت: مجوزهای لازم برای تاسیس مجتمع ویژه با عنوان 'خانه سالمند' پس از تبریز در این شهرستان صادر شده و با ایجاد این مرکز، سالمندان از خدمات رفاهی آن بهره مند می شوند.
وی افزود: 'خانه سالمند' به صورت روزانه خدمات مختلفی برای سالمندان ارائه داده و با توجه به اینکه اداره این مرکز توسط خود سالمندان انجام می شود، محلی برای استفاده از تجارب سالمندان به عنوان قشر تلاشگر جامعه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 40 هزار نفر از جمعیت مراغه در دوران سالمندی قرار دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 8 دی 1395برچسب:, | 12:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |