امام جمعه مراغه: مردم در 9دی به آرمان های انقلاب اعلام وفاداری کردند

امام جمعه مراغه: مردم در 9دی به آرمان های انقلاب اعلام وفاداری کردند

مراغه- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به حضور گسترده مردم در بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در این روز وفاداری مجدد خود به سید الشهدا (ع) و آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبری را اعلام کردند.

 

 آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: ملت ایران حمایت خود از نهضت عاشورا، افکار و اندیشه های امام راحل و رهبر انقلاب را در 9 دی به جهانیان نشان دادند.
وی ادامه داد: حماسه 9 دی سال 88 به دلیل اهانت به ساحت حضرت سید الشهدا (ع)، امام راحل و رهبر و ولی امر مسلمین جهان در روز عاشورای آن سال با حضور آحاد مردم ولایی کشورمان در شهرها و استان های مختلف خلق شد.
وی اضافه کرد: در جریان فتنه 88 متاسفانه عده ای خواص وضعیت جامعه را درک نکرده و لجاجت کردند تا جایی که سخنان رهبر انقلاب در خطبه معروفشان در آن سال دل های مردم را به درد آورده و غیرت ملت را به جوش آورد.
وی با اشاره به وقایع تلخ پس از انتخابات سال 88، گفت: با ادعای واهی پیروزی زودهنگام و وجود تقلب توسط برخی نامزدهای این انتخابات، نظام سلطه از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهونیستی با اعلام حمایت از آنان آتش فتنه را در داخل کشور روشن کردند.
وی افزود: این افراد باید زمانی که دولت های استکباری از آنها و فتنه آنها حمایت می کردند، متوجه شده از راه خطا برگشته و توبه می کردند که اینکار را نیز نکردند.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به برقراری آتش بس در سوریه، گفت: این آتش بس به دلیل ایستادگی ملت و ارتش سوریه و نیز نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و در راس آنان تدابیر نظام اسلامی محقق شد که در آن گروه های تروریستی داعش و النصره از این امر مستثنی شده اند.
آیت الله پورمحمدی افزود: نظام سلطه در سوریه و منطقه نه به دنبال آتش بس بلکه درصدد براندازی جبهه مقاومت و ایجاد کشورهایی مطیع آمریکا و حامی رژیم غاصب صهیونیستی است.
وی ادامه داد: با توجه به تحولات و پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، عراق و نیز در لبنان، تیر خصومت و اختلاف افکنی رژیم های وابسته منطقه ای از جمله عربستان در تحولات سیاسی منطقه به سنگ خورده است.
وی اضافه کرد: دعوت اخیر عربستان از برخی کشورهای منطقه از جمله کشورمان برای بررسی مسائل آیین حج ٰ نشان از شکست سیاست های منطقه ای این کشور و عقب نشینی آن از مواضع خود است.
وی گفت: وجود مشکلات اقتصادی و وضعیت نه چندان مناسب اجتماعی و نارضایتی های مردمی در عربستان این کشور را تضعیف و وادار به عقب نشینی از مواضع خود کرده است.
وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله ثقه الاسلام تبریزی در جریان حمله روس ها به آذربایجان در جنگ جهانی اول افزود: این مجاهد بزرگ به همراه هشت نفر از یاران خود به جرم دفاع از کشور و مردم در برابر تجاوز روس ها به شهادت رسید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 11 دی 1395برچسب:, | 13:32 | نويسنده : شهروند مراغه ای |