کاهش ۷۷ درصدی بیماری تب مالت انسانی در مراغه
رئیس اداره دامپزشکی مراغه :

کاهش ۷۷ درصدی بیماری تب مالت انسانی در مراغه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مراغه از کاهش ۷۷ درصدی بیماری تب مالت انسانی در این شهرستان در ۹ ماهه اول سال ۹۵ در مقایسه با ۹ ماهه اول سال ۹۴ خبر داد.

علی پاشایی رئیس اداره دامپزشکی مراغه در گفت و گو با خبرنگار رصدمراغا گفت: نظر به واکسیناسیون اکثریت جمعیت دامی شهرستان در سال های اخیر و بر اساس آمارهای ارائه شده توسط شبکه بهداشت و دانشکده علوم پزشکی شهرستان میزان مبتلایان تب مالت انسانی در شهرستان مراغه کاهش چشمگیری داشته و در ۹ ماهه سال ۹۵ در مقایسه با همین مدت در سال قبل کاهش ۷۷ درصدی داشته و از ۱۲۹ نفر به ۳۰ نفر رسیده است.

وی آموزش های بهداشتی به دامداران و مردم را از جمله مواردی دانست که می تواند در کاهش این بیماری نقش بسزایی ایفا کند.

پاشایی خاطر نشان کرد :توجه مردم در تهیه ی فرآورده های خام دامی بهداشتی از مراکز مورد تایید دامپزشکی گام بسیار موثری در یاری رساندن به ارگان ها و سازمان های مسئول برای مراقبت از بهداشت عمومی خواهد بود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخطی از موازین بهداشتی در تولید، فراوری، بسته بندی و عرضه محصولات دامی از طریق سامانه ۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدامات لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد : امسال نیز واکسیناسیون بروسلوز در اکثر واحدهای دامی شهرستان صورت گرفته و این طرح با اولویت مناطق با جمعیت دامی بالا صورت گرفته و تا واکسیناسیون اکثر دام های شهرستان ادامه خواهد داشت.

پاشایی نقش برگزاری کلاس های آموزشی منظم و مدون را در مناطق مختلف شهرستان از دیگر دلایل سیر نزولی این بیماری دانست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 22 دی 1395برچسب:, | 17:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |