اجرای طرح تامین امنیت غذایی و تولید پایدار در دیم زارهای کشور
اجرای طرح تامین امنیت غذایی و تولید پایدار در اراضی دیم کشور با همکاری ایکاردا و موسسه تحقیقات دیم کشور آغاز شده است.
هدف از اجرای این طرح پنج ساله را افزایشاجرای طرح تامین امنیت غذایی و تولید پایدار در دیم زارهای کشور ۲۵ درصدی تولید محصولات کشاوزی در زمینهای دیم کشوراعلام کرد .
صابر گلکاری در مراغه افزود : مراحل اجرایی این طرح با 100 هزار هکتار در چهار استان آذربایجان شرقی ، کردستان ، کرمانشاه و لرستان آغاز شده و در پایان برنامه به 905 هکتار افزایش خواهد یافت .
وی گفت : در این طرح محصولات کشاورزی دیم شامل گندم ، جو ، نخود ، عدس، دانه روغنی گلرنگ ، کلزا ، خردل و گیاهان علوفه‌ای کشت می شود.
رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور ، رعایت اصول کشاورزی حفاظتی ، استفاده از ارقام پرمحصول موسسه تحقیقات دیم و ایکاردا ، رعایت تناوب ، کم‌ خاک‌ورزی ، کشت مستقیم بدون خاک‌ورزی و حفظ بقایا در سطح خاک را ویژگی اجرای این طرح  اعلام کرد .
گلکاری خاطرنشان کرد : در این طرح موسسه تحقیقات دیم کشور یافته های جدید تحقیقاتی ، دستوالعمل های فنی و نیروی انسانی متخصص را  برای اجرا ، نظارت و پشتیبانی فنی تامین کرده است .
موسسه تحقیقات دیم کشور از سال 71 فعالیت تحقیقاتی خود را آغاز و تاکنون 44 رقم جدید در بخش غلات ، حبوبات ، دانه های روغنی و علوفه معرفی شده است .
ایکاردا ، مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک است که مقر آن در کشور سوریه است.

تلاش برای افزایش امنیت غذائی و کاهش فقر از طریق مشارکت مردم و حفظ محیط زیست  برای  دستیابی به تولیدات کشاورزی از مهم ترین ماموریت های ایکاردا است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395برچسب:, | 16:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |