افتتاح چهار طرح تولیدی و خدماتی در مراغه

چهار طرح تولیدی و خدماتی با حضور مسئولان در مراغه به بهره برداری رسید.

افتتاح چهار طرح تولیدی و خدماتی در مراغهاین طرح ها با سرمایه گذاری و اعتبار حدود 34 میلیارد ریال در زمینه تولید و عرضه محصولات کشاورزی و تولید کارگاهی افتتاح شد.

بهره برداری از واحد بوجاری خوشه سهند مراغه با ظرفیت تولید 2 هزار تن محصول گندم بوجاری و بسته بندی شده با سرمایه 31 میلیارد ریالی که 24 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی بوده، یکی از این طرح ها بود.
با راه اندازی این واحد تولیدی، زمینه اشتغال برای 15 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده و محصول تولیدی آن به هفت استان کشور صادر می شود.
کارگاه تولید فنس خرمی با ظرفیت تولید 450 متر مربع انواع فنس فلزی با سرمایه گذاری حدود 2 میلیارد ریالی و اشتغال زایی برای چهار نفر به صورت مستقیم، نیز دیگر واحد بهره برداری شده در نخستین روز از دهه فجر بود.
طرح تولید فیلتر هوای خودرو یگانه نیز با تولید روزانه یک هزار عدد انواع فیلتر خودرو، سرمایه گذاری 700 میلیون ریالی اشتغال زایی برای پنج نفر به صورت مستقیم، سومین طرح تولیدی بهره برداری شده است.
همچنین دفتر اولین بورس محصولات کشاورزی شمالغرب کشور نیز امروز به طور رسمی در مراغه افتتاح و فعالیت خود را شروع کرد.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه در آیین افتتاح این دفتر کارگزاری گفت: با آغاز به کار این دفتر، محصول سیب مراغه به عنوان برند برتر سیب برای اولین بار در کشور از طریق بورس عرضه می شود.
محمد نریمانی افزود: تاکنون 178 تن محصول سیب از طریق این بورس توسط بازرگانان هندی خریداری و صادر شده است.
وی اضافه کرد: حذف دلال های محصولات کشاورزی به ویژه سیب مراغه و بازشدن پای خریداران خارجی و افزایش میزان صادرات این محصول، مهم ترین پیامد راه اندازی بورس محصولات کشاورزی در این شهرستان است.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت سردخانه های محصولات کشاورزی در این شهرستان در سه سال اخیر گفت: با حمایت های دولت تدبیر و امید ظرفیت این واحدها از 27 هزار تن به بیش از 140 هزار تن در سال جاری رسیده و این امر ظرفیت مناسبی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را فراهم می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 13 بهمن 1395برچسب:, | 13:35 | نويسنده : شهروند مراغه ای |