دواتگری: نطفه داعش از اختلاف شیعه و سنی شکل گرفته

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که داعش در بستراختلاف شیعه و سنی شکل گرفته است،گفت: انسجام اسلامی که چندسال پیشتر توسط مقام معظم رهبری مطرح شده بود و امسال به نحو دیگریی توسط ایشان تبیین گردید،،عاملی استراتژیک در برخورد با تروریست های تکفیری داعش می باشد.

مهدی دواتگری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت: تروریسم تکفیری به موضوعی دردناک برای مردم خاورمیانه تبدیل شده است اما ریشه های شکل گیری داعش در محل اختلاف شیعه و سنی می باشد و این موضوعی نیست که بتوان از کنار آن بی تفاوت عبور کرد.استکبار جهانی افزایش شکاف مذاهب اسلامی را از طرق مختلف دنبال می کنند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند«نه شیعه مرتبط با MI6شیعه است و نه سنی مزدور CIAسنی است».

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاستی خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نیروهای داعش که به نوعی تروریست های اجاره‌ای محسوب می شوند به هیچ اصول اسلامی و انسانی پایبند نیستند و برای آنها شیعه و سنی هیچ تفاوتی ندارد. آنها به عنوان یک دست نشانده عربستان و مورد اعتماد رژیم صهیونیستی عمل می کنند.

وی با بیان این که داعش برای انحراف بیداری اسلامی در خاوریمانه ایجاد شده است،گفت:  داعش افکار عمومی جهان اسلام را از جنایت های ضد بشری رژیم صهیونیستی منحرف کرده‌است. داعش به عنوان یک دغدغه اساسی در خاورمیانه مطرح می شود و حداقل مزیت این گروه تروریستی این بوده است که برای اسرائیل حریم امن ایجاد کرده است.

نماینده مردم عجب شیر و مراغه در مجلس نهم گفت: با عبور از اختلافات باید به عنوان امت واحده زیر پرچم اسلام گردهم جمع شویم اگرچه اعتقادات مذهبی مسلمانان متفاوت است. پایبندی به احکام اسلامی و پیامبراعظم(ص) موضوعاتی اساسی هستند که مانع انشقاق و اختلاف میان مسلمانان می شود.

وی ضمن اشاره به بسترهای ایجاد تروریسم تکفیری در محل اختلاف شیعه و سنی گفت: برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی نقش رهبران و علمای دینی بسیارپررنگ است که نباید نادیده گرفته شود و از هراقدام و سخنی که موجب تشویش مذاهب اسلامی می شود به شدت باید پرهیز شده و سعی شود با توصل به مشترکات دینی ، توسعه و پیشرفت جهان اسلام مطالبه گردد.
دواتگری ضمن اشاره به نقش سازمان کنفرانس اسلامی در ایجاد همگرایی و عبورخاورمیانه از فتنه تروریست های تکفیری گفت: جمهوری اسلامی که انسجام اسلامی را به عنوان یک استراتژی کلان دنبال می کند اما دامنه این رویکرد ایران باید در کشورهای مختلف و افراد مختلف گسترده تر از گذشته دنبال شود. اجلاس وحدت اسلامی که هرساله در تهران برگزار می‌شود نباید تشریفاتی باشد و بیشتر جنبه عملیاتی پیدا کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که معتقد است مقام معظم رهبری در سال ... با طرح شعار انسجام اسلامی مقوله تروریست های تکفیری را پیش بینی کرده بودند ، گفت: از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، از سازمان کنفرانس اسلامی ، وزارت امورخارجه و رسانه ملی انتظار می رود که به شکل منسجم تر عمل کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

varjovi
ساعت12:54---20 دی 1393
salam
batashakor az saite khub shoma
jesaratan namayandeh fagat shoar mideh va mosahebe mikone va in kar bihoodeh mibashad
lotfan behesh begid kami ham be fekr shahr basheh
sepas


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 20 دی 1393برچسب:, | 11:43 | نويسنده : شهروند مراغه ای |