توسعه ورزش قهرمانی و برگزاری مسابقات و اردوهای ملی رویکرد ورزش مراغه
مراغه - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه با بیان اینکه توسعه ورزش قهرمانی اولویت اصلی این اداره در سال آینده است گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و میزبانی از اردوهای کشوری و ملی در این شهرستان از رویکردهای توسعه ورزشی در سال 96 خواهد بود.

مهدی نوائی روز دوشنبه در نشست هیات های ورزش مراغه افزود: توجه به ورزش قهرمانی با توجه به زیرساخت های مناسب و توانمندی ها و استعدادهای ناب ورزشی در این شهرستان مورد توجه هیات های ورزشی قرار گیرد.
وی ادامه داد: بهره گیری از توان مربیان مجرب، تشکیل کمیته های ورزشی و بهره گیری از علوم روز در کنار اخلاق مداری و توجه به فرهنگ و شئونات اسلامی در باشگاه ها و هیات های ورزشی از عوامل رشد و توسعه ورزشی به ویژه در زمینه ورزش قهرمانی است.
وی اضافه کرد: با تشکیل شورای ورزش همگانی و نیز کمیسیون ورزشی با حضور دستگاه های اجرایی و نیز شورای شهر، شهرداری و سایر نهادها، گام های موثری برای تسریع در توسعه و گسترش ورزش در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان علاقمند و مستعد این شهر برداشته می شود.
نوائی با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب ورزش در این شهرستان گفت: با وجود امکانات، زیرساخت ها و اماکن ورزشی مناسب در کنار مربیان و ورزشکاران مستعد، رکود و عدم توسعه در بخش ورزش در این شهرستان مشهود است.
وی افزود: تغییرات متوالی و عدم ثبات مدیریتی در اداره ورزش و جوانان به اندازه ای بوده که روسای قبلی در هشت سال گذشته کمتر از یک سال برای اجرای اهداف و رویکردها زمان داشته اند.
وی با تاکید بر لزوم پرهیز از ورود بخش ها و هیات های ورزشی به مباحث و جریان های سیاسی و انتخاباتی ادامه داد: روح ورزش با سیاست تناسبی نداشته و باید از طرح این مسائل در محیط های ورزشی خودداری شود.
وی اضافه کرد: حمایت از قهرمانان و استعدادهای ورزشی و تدوین برنامه و تقویم های ورزشی از اولویت های اصلی هیات های ورزشی در بخش ورزش قهرمانی باشد.
نوائی گفت: حمایت هیات های ورزشی از جوانان و توجه به ورزش بانوان ضروری بوده و این امر در کنار فرهنگ سازی در جامعه موجب پیشگیری از بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی و در نتیجه توسعه ورزشی خواهد شد.
وی افزود: بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی، حامیان ورزشی و خیران بخش ورزش، زمینه ساز رشد ورزش قهرمانی و همگانی در این شهرستان می شود.
بخشدار مرکزی و رئیس هیات های ورزش روستایی مراغه نیز در این نشست گفت: با مشارکت و همراهی دهیاری ها و هیات های ورزشی شاهد گسترش و توسعه ورزش روستایی در این مناطق هستیم.
حسین گل محمدی افزود: ورزش روستایی با توجه به استعدادهای ناب ورزشی از ظرفیت های مناسبی برای حرکت در مسیر ورزش قهرمانی برخوردار است.
رئیس هیات بسکتبال نیز به نمایندگی از هیات های ورزشی، از مصوبه واگذاری سالن ها و اماکن ورزشی به بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: این مصوبه موجب محروم شدن جوانان اقشار محروم جامعه و دارای استعدادهای ورزشی و قهرمانی از ورزش شده است.
مرتضی باستانی افزود: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح مدارس و بین دانش آموزان در سال های گذشته محل مناسبی برای انتخاب و پرورش استعدادهای ورزشی بوده که هم اکنون شاهد کمرنگ تر شدن این فعالیت ها در این شهرستان هستیم.
هم اکنون حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 42 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 25 بهمن 1395برچسب:, | 15:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |