فرماندار مراغه: موفقیت های پسابرجام به واسطه دانشمندان و چهره های علمی محقق شده است
 معاون استاندار و فرماندار مراغه با اشاره به موفقیت های به دست آمده در پسابرجام گفت: اگر امروز توانستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و موفقیت های بسیاری کسب کنیم همه به واسطه چهره های برجسته علمی و دانشمندان بزرگ کشور است.

ظفر محمدی شامگاه سه شنبه در آیین نکوداشت نام آوران علم و فرهنگ مراغه که در دانشگاه این شهر برگزار شد افزود: با تدابیر رهبری و دولت تدبیر و امید در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا ایستاده و بر حقوق مسلم خود پافشاری کرده و آن را به اثبات رساندیم.
وی ادامه داد: به رسمیت شناختن حق غنی سازی و ایران هسته ای، مقابله با موج ایران هراسی، عبور کشورمان از توطئه ها و خطر جنگ، بازگشت به اوپک، دستیابی به سهمیه صادرات نفتی و اثبات حقانیت و ارزش های متعالی نظام اسلامی از دستاوردهای موفق آمیز در پسابرجام بوده که با تدابیر رهبری، دولت و تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای به دست ‌آمد.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه برخی از دستاوردهای دولت در پسابرجام برهمگان عیان نشده لیکن با تدابیر رهبر انقلاب و دولت تدبیر و امید در آینده به دستاوردهای بسیاری دست خواهیم یافت.
محمدی با اشاره به دستاوردهای دولت در سال های اخیر در زمینه خدمات رسانی به مردم گفت: امروز نیز در سایه تدابیر دولت تدبیر و امید با اجرای طرح های انتقال آب و آبخیز داری و شیوه های نوین کشاورزی شاهد صرفه جویی 40 درصدی در مصرف منابع آبی در این شهرستان هستیم.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت در زمینه آموزش عالی در این شهرستان افزود: ساخت بیش از 15 هزار متر مربع فضای آموزشی، ایجاد 50 رشته در دانشگاه مراغه و اجرای بیش از 108 طرح علمی و اجتماعی توسط دانشکده علوم پزشکی در سه سال اخیر از جمله اقدامات شاخص انجام شده در این زمینه است.
وی اضافه کرد: خطه پرگوهر آذربایجان در طول تاریخ خواجه نصیرها و بزرگان علمی چون دکتر قنادی و دکتر فرهودی را در دامن خود پرورش داده و اکنون این بزرگان علم و فرهنگ با کوله باری از علم و دانش به میهن اسلامی و ایران عزیز خدمت می کنند.
رئیس دانشگاه مراغه نیز در این آئین با اشاره به خدمات علمی و فرهنگی خواجه نصیر الدین توسعه در مراغه گفت: این دانشمند بزرگ با بهره گیری از تمامی منجمان و دانشمندان آن زمان بنای رصدخانه را در سال 656 آغاز و در سال 672 به اتما رسانید و برای این امر از مهم ترین و برترین تجهیزات و ابزار آلات نجومی آن زمان بهره گرفت.
محمدعلی لطف اللهی افزود: خواجه نصیر توانست کتابخانه عظیمی را تاسیس کند که در تاریخ تعداد این کتب را 400 هزار جلد نگاشته اند.
وی ادامه داد: زندگانی خواجه نصیر را نه در قلم بلکه در مفاهیم و واژه ها محدود نبوده و او ارزش های اسلامی را بر هر چیزی در دنیا ترجیح داد و آن را در زندگی خود نیز به کار بست.
وی اضافه کرد: با وجود گذشت بیش از هفت قرن، سخنان، علمی ودانش خواجه نصیر هنوز در محافل علمی و فرهنگی زبانزد همگان بوده است.
وی گفت: او روشن ترین راه را برای تعالی و رسیدن به کمال دیانت می دانست و علم و دانش را برگرفته و ادامه راه دین و دیانت می شمرد.
وی افزود: اکنون نیز از دانشمندان و بزرگ مردانی تجلیل می شود که از هر لحاظ رهرو و ادامه دهنده راه خواجه نصیر الدین طوسی بوده اند.
لطف اللهی وی ادامه داد: آنان زبانزد همگان در عمل، علم، تقوا، پاکدامنی و خدمت به خلق خدا بوده و افتخار ما این بوده که شاگردی آنان را کرده ایم.
وی اضافه کرد: افتخار شهرمان این است که چنین افتخارات بزرگ علمی و فرهنگی و گوهرهایی گرانبهایی را پرورانده و تحویل ایران اسلامی داده است.
در این آیین که به همت دانشگاه مراغه برگزار شده بود از نیم قرن خدمات علمی و فرهنگی محمد قنادی دانشمند هسته ای و جواد فرهودی دانشمند رشته سازه های آبی کشور تجلیل شد.
محمد قنادی مراغه در سال 1331 در مراغه چشم به جهان گشود و بعد از طی دوره لیسانس در دانشگاه تبریز، دوره فوق ‌لیسانس و دکترای شیمی هسته ای را در دانشگاه سالفورد انگلستان با موفقیت گذراند.
وی در سازمان انرژی اتمی در سمت‌های مهمی همچون رئیس مرکز تکنولوژی هسته‌ای اصفهان، معاون سازمان و مدیر عامل شرکت تولید مواد اولیه سوخت هسته ای، رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای، هم چنین سردبیر و رئیس هیأت تحریریه مجله علمی - پژوهشی علوم و فنون هسته ای فعالیت کرده و هم اکنون نیز قائم مقام سازمان انرژی اتمی ایران است.
وی تاکنون 27 جلد کتاب ترجمه و تألیف نموده و بالغ بر 100مقاله در کارنامه فعالیت علمی خود دارد.
جواد فرهودی متولد سال 1322 در مراغه بوده و سابقه حضور علمی به عنوان معاون وزیر نیرو در امور و معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری را داراست.
دکتر جواد فرهودی، استاد تمام و بازنشسته گروه آبیاری وآبادانی دانشکده مهندسی آب و خاک پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و نیز از بنیانگذاران 'موسسه آب دانشگاه تهران' است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 5 اسفند 1395برچسب:, | 12:41 | نويسنده : شهروند مراغه ای |