شهدا با تاسی از فرهنگ عاشورایی در بطن تاریخ ماندگار شدند

شهدا با تاسی از فرهنگ عاشورایی در بطن تاریخ ماندگار شدند

فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: شهدای انقلاب اسلامی با تاسی از فرهنگ عاشورایی در بطن تاریخ ماندگار شدند.

 

به گزارش ایرنا، سرهنگ اکبر شالچی زاده روز یک شنبه در چهارمین یادواره شهدای معلم مراغه افزود: برگزاری یادواره ها و گرامیداشت یاد شهدا، فرصت مناسبی برای تبیین ارزش ها و آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: هم اکنون کسانی که در عرصه ایثار و جهاد با شهدا نفس کشیده اند باید زندگینامه آن ها را به نسل جوان انتقال دهند و این امر موجب ترویج و تبیین آرمان ها و سیره آن ها می شود.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه ادامه داد: شهدا در راه اسلام و دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب تکلیف خود را ادا کردند و در زمان کنونی نیز وظیفه ما، معرفی شهدا و راه و روش سلوک این مردان بزرگ تاریخ است.

شالچی زاده خطرنشان کرد: در راستای تبیین راه جهاد و شهادت، نباید شهدا را به گونه ای معرفی کرد که آن ها را انسان هایی دست نیافتنی بیابیم.

وی با اشاره به اینکه نهضت و فرهنگ عاشورا شناسنامه شیعه است، گفت: معلمان نقش بسزایی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جدید داشته و از این رو این قشر فرهیخته رسالت سنگینی در این زمینه برعهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای بازگشت به خود خواند و گفت: برای انتقال ارزش ها، مفاهیم و فرهنگ شهید و شهادت به نسل های بعد باید وقت بیشتری بگذاریم.

جلیل اسلامی با بیان اینکه در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید، کم کاری شده است، افزود: برای تبیین و ترویج این فرهنگ و معرفی سیره شهدا باید تلاش بیشتری انجام شود.

یادواره 15 شهید معلم مراغه به همت پایگاه شهید رجایی کانون بسیج فرهنگیان این شهرستان در گنجینه شهدا برگزار شد.



نظرات شما عزیزان:

سیدعلی
ساعت11:12---21 دی 1393
سلام به امید آقا - خوبی داداش - چه خبر ؟
من علی ام - راستی وبلاگ بسیار عالی و پر محتوایی داری و صداقت و رک گوییش مثله خودته اما یادت نرفته که شعر من: ماهیان شهر ما از کوسه ها وحشی ترند.........بره های این حوالی گرگ ها را هم میدرند


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 21 دی 1393برچسب:, | 10:56 | نويسنده : شهروند مراغه ای |