معارفه رسمی سرپرست دانشکده علوم

مراسم معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه

با حضور معاون وزیر بهداشت و نماینده مراغه و جمعی از مسئولین و پزشکان

برگزار گردید.

4

2

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی گفت: دولت یازدهم با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت، انقلابی شگرف بوجود آورده است.

 
 سیدحسن امامی رضوی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه با اشاره به اینکه سلامت، ثروت ملی و ارتقای آموزشی از محورهای توسعه پایدار هر کشور است، افزود: آموزش و ارتقای سلامت جامعه از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید برای توسعه پایدار در کشور است.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه توجه جدی به اجرای برنامه های تدوین شده در حوزه سلامت دارد، اظهار کرد: هم اکنون در سایه تلاش مسوولان انقلاب اسلامی، امید به زندگی در ایران از 53 سال به 74 سال رسیده که این نشان دهنده نتیجه تلاش های علمی و آموزشی کشور در راستای سلامت است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی، از کاهش میزان مرگ و میر نوزادان از 250 مورد در هر یکصدهزار تولد به 20 نوزاد از ابتدای انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: کاهش این آمار در سایه ارتقای سطح آموزش جامعه انجام شده است.

امامی رضوی با اشاره به سیاست های مطرح شده نظام سلامت کشور از سوی رهبر معطم انقلاب ادامه داد: سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی معظم له، چتر و چارچوبی برای مدیریت کلیه برنامه ها، قوانین و اقدامات نظام سلامت است.

وی یادآوری کرد: این وزارتخانه نیز در اجرای این سیاست ها به عنوان متولی بخش سلامت تعیین شده و با کمک همه ذی نفعان و کسانی که در ارایه خدمات سلامت نقش دارند، در قالب کمیته های تخصصی بدنبال اجرای بندهای سیاست های کلی سلامت است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی بر اتحاد و همدلی مسوولان این شهرستان و استان در راستای ارتقای کمی و کیفی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه تاکید کرد و گفت: این دانشکده در ابتدای راه استقلال خود از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز است.

امامی رضوی خاطرنشان کرد: اگر زمینه های توسعه این دانشگاه طبق برنامه پیش برود و در ارایه خدمات سلامت به مردم منطقه موفق عمل شود، استقلال این دانشکده هموارتر می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز نیز در این آیین گفت: ایجاد تحول نظام مند و ساختاری در حوزه سلامت با اهداف خدمت رسانی بهتر به مردم امری مهم و ضروری بوده و اجرای برنامه تحول سلامت از ارزشمندترین اقدامات است که در ساختار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اتفاق می افتد.

دکترمحمدحسین صومی با تاکید بر عزم دولت برای کاهش هزینه های مردم در بخش درمان افزود: هدف دولت کاهش هزینه های مردم در این بخش با اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده تا آنان با احساس کرامت بیشتری شاهد تحولات در بخش خدمات باشند.

وی اظهار کرد: در گذشته تعادلی میان مسوولیت بخش دولتی و هزینه هایی که مردم در بخش درمان پرداخت می کردند، وجود نداشت و بیشتر هزینه های سلامت به مردم تحمیل می شد اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، مردم قدم به قدم شاهد بهبود خدمات در این حوزه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز با اشاره به اینکه استقلال دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه از دانشگاه تبریز نویدی برای ارتقای خدمات سلامت در منطقه و استان است، ادامه داد: حمایت همه مسوولان استان و شهرستان برای استقلال کامل و موفقیت این دانشگاه ضروری است.

صومی یادآوری کرد: در گذشته این دانشکده به عنوان حیاط خلوت دانشگاه تبریز محسوب می شد که این مساله موجب بروز بسیاری از کاستی ها شده و باید سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه با همت و همکاری مسوولان استان و این شهرستان، این کاستی ها را جبران کند.

دواتگری: هیچ اقدامی برای کاهش زیست محیطی نیروگاه حرارتی از سوی سازمان محیط زیست نشده است
81470730-6214389-
نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست، اقدامی عاجل برای کاهش مخاطرات نیروگاه بناب و عوارض ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه انجام نداده است.

مهدی دواتگری روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه افزود: ریزگردهای ناشی از دود سوخت مازوت نیروگاه بناب و گرد و غبار ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه به مردم و اراضی منطقه آسیب جدی وارد می کند.

وی اظهار کرد: سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و باغی و همچنین سلامت مردم منطقه بویژه مراغه و عجب شیر از ناحیه این دو مساله تهدید می شود و اگر اقدامی عاجل در این ارتباط انجام نشود در آینده شاهد رشد برخی بیماری ها در این منطقه خواهیم شد.

وی با قدردانی از طرح دولت برای نجات دریاجه ارومیه خواستار تسریع در این اقدام شد و گفت: انتظار می رود سلامت مردم به شدت پیگیری شود.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی همچنین از ارایه پیشنهاد اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریالی برای دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه در ردیف بودجه سال ۹۴ خبر داد و اظهارکرد: از سال مالی ۹۳ برای این دانشکده ردیف بودجه ای مستقل منظور شده و این امر باعث رشد و توسعه این دانشگاه می شود.

دواتگری خاطرنشان کرد: این دانشکده نیازمند حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز در جهت جذب هیات علمی و افزایش رشته ها برای تبدیل شدن مراغه به عنوان قطب سلامت جنوب آذربایجان شرقی و غربی است.

وی گفت: با همکاری مسوولان استان و این شهرستان به دنبال تشکیل هیات امنای مستقل، تصویب رشته های تحصیلی جدید و تغییر کاربری بیمارستان سینا به بیمارستان آموزش پزشکی هستیم تا زمینه توسعه این دانشگاه تسهیل شود.

دواتگری از تخصیص ۱۵ پزشک متخصص برای مراغه، خرید ۶۰ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی و انتقال آن ها به این شهرستان در آینده نزدیک، ادامه احداث هشت خانه بهداشت، آغاز احداث آزمایشگاه مواد غذایی و اخذ مجوز صوری بیمارستان خصوصی خواجه نصیر را از مهمترین اقدام های انجام شده برای ارتقای حوزه سلامت در این شهرستان اعلام کرد.

فرماندار مراغه نیز در این آیین بر استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه دانشکده علوم پزشکی این شهرستان تاکید کرد.

ظفر محمدی افزود: بکارگیری راهکارهای لازم برای استفاده از منابع و برنامه ریزی در راستای توسعه دانشکده باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه نیز در این آیین خواستار حمایت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از توسعه این دانشکده شد و گفت: برنامه های تدوین شده برای این دانشگاه، نیازمند حمایت، وحدت و تلاش است.

علی جنتی افزود: این دانشکده می تواند محلی برای آموزش کارشناسان بهداشت و درمان در سطح استان تبدیل شود تا دانشگاه تبریز سرعت عمل بیشتری در تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام دهد.

در این آیین علی جنتی به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.

مجوز فعالیت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه در سال ۱۳۶۹ از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخذ و در سال ۱۳۹۱ با ادغام شبکه بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری و مامایی به عنوان دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه تغییر یافت.

http://maraghehphc.tbzmed.ac.ir/CmsModules/SiteTemplate/Template/101/Default/Images/Header/header-pic.jpg

شرح نامه

جناب آقای دکتر علي جنتي

عضو محترم هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني تبريز

 
 با سلام؛

نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جناب­عالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست دانشكده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی مراغه منصوب می­شوید.

از جناب­عالی انتظار دارم با استفاده از توان تخصصی و کارشناسی اعضای هیأت علمی و کارکنان محترم دانشكده و استفاده از ظرفیت منابع بالقوه سایر بخش­های حوزه مأموریت خود اقدامات زیر را انجام دهید:

1-     تأمین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم بویژه محرومین و نیازمندان.

2- ارتقاء برنامه­های جاری حوزه­های بهداشتی درمانی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی.

3- صیانت از منابع انسانی، فیزیکی و مالی.

4- عملیاتی نمودن برنامه پنجم توسعه و برنامه سلامت دولت يازدهم.

5- توسعه عدالت در سلامت در حوزه مأموریت خود.

6- توجه به امر اعتدال، توان­مندي و شایسته­سالاری در انتصابات و تکریم اعضای هیأت علمی و کارکنان حوزه‌ سلامت.

امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظايف با رعایت قانون­مداری، اعتدال­گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق و سرافراز باشید.

 

رونوشت:
  •       رئيس محترم دفتر رييس جمهور براي استحضار
  •        رئيس محترم دفتر رييس مجلس شوراي اسلامي براي استحضار
  •        رئيس محترم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها براي استحضار
  •        دبير محترم شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي استحضار
  •        استاندار محترم آذربايجان شرقي براي استحضار
  •        جناب آقاي دكتر محمد حسين صومي جهت اطلاع و قدرداني از زحمات جناب­عالي در طي مسئوليت مذكور
  •        معاون محترم
  •        رئيس/سرپرست محترم دانشگاه/دانشکده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني
  •        قائم مقام محترم وزیر
  •        مشاور محترم وزیر
  •        سازمان انتقال خون ايران
  •        انستيتو پاستور ايران
  •        صندوق رفاه دانشجويان
  •        دفتر هماهنگي هيأت­هاي رسيدگي به تخلفات اداري
  •        دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش
  •        مركز حراست
  •        اداره كل امور بين­الملل
  •        سازمان بازرسی مستقر در وزارت بهداشت

 

 
   

 



نظرات شما عزیزان:

varjovi
ساعت8:32---30 دی 1393
salam
batashakor az saite khub shoma
jesaratan namayandeh fagat shoar mideh va mosahebe mikone va in kar bihoodeh mibashad
lotfan behesh begid kami ham be fekr shahr basheh
sepas


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 29 دی 1393برچسب:, | 12:36 | نويسنده : شهروند مراغه ای |