معاون وزیر: 214 طرح دولتی و عمومی در کشور در حال اجراست

معاون وزیر و رییس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی وعمومی گفت: 214طرح ساختمانی دولتی و عمومی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی در کشور در حال ساخت است.

 

محمدجعفر علیزاده روز جمعه در بازدید از احداث مرحله اول بیمارستان ابن سینا (100 تختخوابی) مراغه افزود: این طرح ها شامل بیمارستان، ندامتگاه، ورزشگاه، مصلی و طرح توسعه شاه چراغ شیراز است که با زیربنای حدود سه میلیون مترمربع در حال احداث هستند.

وی با بیان اینکه برای این طرح ها حدود 9 میلیون متر مربع محوطه سازی انجام می شود، اظهار کرد: از این تعداد 140 طرح احداث بیمارستان بوده که با 24 هزار و 200 تخت و سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل برنامه بودجه سال 93 در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این وزارتخانه برای شتاب بخشی به روند ساخت بیمارستان ها و تکمیل آن ها، علاوه بر اعتبار مصوب سال 93 از محل های دیگر نیز به این طرح ها اعتبار اختصاص می دهد.

علیزاده با اشاره به اینکه برای 214 طرح دولتی که زیر نظر این وزارت خانه احداث می شود، در برنامه بودجه سال 94، چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: سه هزار و 500میلیارد ریال از این میزان اعتبار سهم تکمیل 140 بیمارستان در کشور است.

وی گفت: این سازمان اتمام عملیات ساختمانی 28 بیمارستان را تا پایان سال مالی 93 هدف گذاری کرده که تاکنون 9 بیمارستان با یک هزار و 60 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستان های کشور افزوده شده است.

رییس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی از بهره برداری و تحویل مرحله اول ساختمان بیمارستان ابن سینای مراغه در نیمه اول سال آینده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

علیزاده با اشاره به اینکه این بیمارستان در دو مرحله شامل ساختمان 100 تختخوابی و 60 تختخوابی احداث می شود، گفت: مرحله اول این بیمارستان شامل بخش جراحی، داخلی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان بوده و هم اکنون از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اظهار کرد: در این بیمارستان با توجه به نیاز این شهرستان و منطقه، هفت اتاق عمل، 24 تخت مراقب های ویژه و درمانگاه تعبیه شده و سایت بالگرد و محل استقرار 25 تخت دیالیز نیز در این محل پیش بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال 93 برای تکمیل مرحله اول بیمارستان ابن سینا (100 تختخوابی) 18 میلیارد ریال از محل اعتبارات برنامه بودجه و 35 میلیارد ریال نیز از محل تبصره 22 اعتبار تخصیص داده شده است.

علیزاده در خصوص احداث بیمارستان آموزش پزشکی و درمانی در این شهرستان نیز گفت: هم اکنون مسوولان این شهرستان به دنبال اخذ مجوز این بیمارستان هستند و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد پس از اخذ این مجوزها، مرحله دوم بیمارستان را با ظرفیت 60 تختخواب، محوطه سازی بیمارستان (مرحله دوم)، احداث ساختمان آموزشی و امکانات جانبی آن را همزمان با بهره برداری از مرحله اول آغاز کند.

احداث بیمارستان 100 تختخوابی مراغه در اردیبهشت سال 87 در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع با 10 هزار و 955 متر مربع زیربنا در چهار طبقه آغاز شده است.



نظرات شما عزیزان:

اسلام
ساعت10:33---5 بهمن 1393
شاه عباس از وزير خود پرسيد: "امسال اوضاع اقتصادي كشور چگونه است؟ وزير گفت: الحمدالله به گونه اي است كه تمام پينه دوزان توانستند به زيارت كعبه روند!

شاه عباس گفت: نادان! اگر اوضاع مالي مردم خوب بود مي بايست كفاشان به مكه مي رفتند نه پينه‌دوزان، چون مردم نمي توانند كفش بخرند ناچار به تعميرش مي پردازند، بررسي كن و علت آن را پيدا نما تا كار را اصلاح كنيم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 3 بهمن 1393برچسب:, | 18:45 | نويسنده : شهروند مراغه ای |