همایش و سمینار خشک شدن دریاچه ارومیه در مراغه
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس خبر داد
حضور نمایندگان سازمان فائو در همایش احیای دریاچه ارومیه

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس از برگزاری همایش احیای دریاچه ارومیه با حضور رئیس و اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه و نمایندگان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در مراغه و عجب‌شیر خبر داد.

 

مهدی دواتگری از برگزاری همایش دو روزه احیای دریاچه ارومیه در شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان‌های عجب‌شیر، ملکان، مراغه، شبستر، بناب و آذرشهر در حاشیه دریاچه ارومیه قرار گرفته‌اند، به لحاظ بادهای برخاسته از غرب به شرق دریاچه ارومیه بیشترین آسیب‌پذیری را شامل می‌شوند.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس ادامه داد: با اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه یک سال است که کار خود را در این باره آغاز کرده است در این مدت در هیچ یک از شهرهای مورد تهدید همایش ملی و بررسی عوامل خشک شدن و احیای دریاچه برگزار نشده است.
وی خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد که با دعوت از رئیس و اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه و کارشناسان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای حضور در شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر در روزهای 16 و 17 بهمن، با برگزاری همایشی به بررسی عوامل خشک شدن و ارائه راهکار برای احیای دوباره دریاچه ارومیه بپردازیم.
دواتگری گفت: در این زمینه طبق توافق صورت گرفته این همایش با حضور صاحب‌نظران و فعالان محیط زیست برگزار می‌شود و با بازدید از سواحل دریاچه ارومیه و نقاط آسیب‌پذیر این دریاچه اعضا به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.
وی اظهار امیدواری کرد، با اولویت قرار دادن موضوع دریاچه ارومیه بتوانیم قدم‌های خوبی برای پیگیری مطالبات مردم منطقه در مورد احیای دریاچه ارومیه برداریم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:, | 9:12 | نويسنده : شهروند مراغه ای |