465 میلیارد ریال از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به مراغه تخصیص یافت

نماینده مجلس:

465 میلیارد ریال از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به مراغه تخصیص یافت

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: 465 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه به طرح های پیشنهادی مراغه تخصیص یافت.

  به گزارش ایرنا، مهدی دواتگری روز یک شنبه در آیین بهره برداری از فرهنگسرای محله انزاب مراغه با اشاره به اینکه با تخصیص این میزان اعتبار درسفر دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه به این شهرستان موافقت شده است، افزود: طرح های پیشنهادی این شهرستان در راستای اجرای طرح های تسریع احیای دریاچه ارومیه از خشکی است.


وی اظهار کرد: این میزان اعتبار در چهار بخش شامل 300 میلیارد ریال برای احداث تصفیه خانه و لوله کشی فاضلاب مدرن در مناطق مختلف شهری، 100 میلیارد ریال برای لاینینگ کانال های آبیاری اصلی این شهرستان، 50 میلیارد ریال برای ساماندهی آب های سرگردان شهر توسط شهرداری و 15 میلیارد ریال نیز برای ساماندهی خراجو چای شهر خداجو تخصیص یافته است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در خانه ملت ادامه داد: ساماندهی انهار کشاورزی این شهرستان نیز طرح های پیشنهادی بود که مقرر شد این طرح ها مجددا بررسی و اعتبار پیشنهادی به این ستاد ارایه و با آن ها موافقت شود.

دواتگری بر اهمیت ارایه خدمات بیشتر به مردم در مناطق کمتر توسعه یافته تاکید کرد و گفت: جامعیت در ارایه خدمات شهری نیازمند همگامی و همدلی مردم و مسوولان است.

وی با بیان اینکه همراهی و کمک مردم در این زمینه موجب افزایش سرعت در اجرای طرح ها می شود، خواستار همکاری مردم و مسوولان در این زمینه شد.

دواتگری با اشاره به اینکه علاوه بر احداث فرهنگسرا، طرح ساماندهی کانال انزاب نیز در این محله توسط مدیریت شهری در حال انجام است، افزود: طبق هماهنگی های انجام شده، محدوده راه آهن نیز در محله های پهرآباد، انزاب، زینال آباد توسط شرکت راه آهن ساماندهی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ها علاوه بر توسعه منطقه موجب بهره مندی مردم مناطق محروم از مزایای انقلاب می شود.

شهردار مراغه نیز در این آیین، مردم را مهمترین همکار مدیریت شهری در اجرای طرح های خدماتی و عمرانی اعلام کرد و گفت: اعتبار 80 درصد از طرح های عمرانی این مدیریت از محل عوارض های اخذ شده از مردم تامین می شود.

نادر ابراهیمی افزود: مردم به عنوان ولی نعمتان این مدیریت با همکاری صمیمانه ای که در ارتباط با پرداخت عوارض دارند بدون شک بیشترین همکاری را با این مدیریت نسبت به سایر ارگان ها انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مراغه در چند سال گذشته اقدام به ایجاد زیرساخت های فرهنگی در این شهر کرده است، اظهار کرد: پیچیده شدن مناسبات شهر و شهروندان، ضرورت ارتقای فرهنگ شهرنشینی را بیش از پیش آشکار کرده و بر اساس آن مدیریت شهری مراغه حضور در عرصه های فرهنگی و اجتماعی را از وظایف خود می داند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تاکنون چهار طرح در راستای ایجاد زیرساخت های فرهنگی در این شهر شامل خانه فرهنگ دیچیتال، فرهنگسراهای ولیعصر، الغدیر و انزاب انجام شده و تحویل مردم شده است.

وی گفت: پنجمین فرهنگسرا نیز در محله پهرآباد با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال احداث است که اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

فرهنگسرای انزاب در زمینی به مساحت 240 متر مربع با یک میلیارد و 800 میلیون ریال احداث شده است.

شهر 170 هزار نفری مراغه با سه منطقه شهرداری بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از کلانشهر تبریز است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:, | 8:46 | نويسنده : شهروند مراغه ای |