29 بهمن تبریز آتش قیام مردم علیه رژیم طاغوت را شعله ورتر کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری:

29 بهمن تبریز آتش قیام مردم علیه رژیم طاغوت را شعله ورتر کرد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: قیام 29 بهمن مردم تبریز روز تاریخی و سرنوشت سازی برای انقلاب اسلامی بود و آتش مخالفت مردم با رژیم طاغوتی را شعله ورتر کرد.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: این قیام با توجه به شرایط زمان پیش زمینه ای برای پیروزی نهایی انقلاب اسلامی در 22 بهمن شد.

وی اظهارکرد: این قیام زمینه خیزش عمومی ملت را فراهم کرد و با به نمایش گذاردن غیرت دینی مردم آذربایجان خاطرات انقلاب مشروطه را بار دیگر زنده کرد.

امام جمعه مراغه ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ولایتمداری، زمان شناسی، عاشورایی بودن و دینداری مردم آذربایجان و دشمن شناسی آنان از ویژگی ها و نقاط طلایی مردم این خطه است.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب به همین مناسبت، یادآوری کرد: حضور جمعی از مردم این منطقه به نمایندگی از مردم غیرتمند آذربایجان، اعلان حمایت همه جانبه آذربایجانی ها از رهبر معظم انقلاب است.

قیام 29 بهمن سال 1356 دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی است که متعاقب قیام خونین 19 دی مردم قم درشهر تبریز انجام شد که با دخالت ایادی پهلوی، خشم و انزجار مردم به جوش آمده و قیام تاریخی افتخار آمیزی بر پیشانی این شهر ولایت مدار حک شد.

این حرکت راه امت اسلامی را برای پیروزی بر رژیم طاغوت باز کرد و در پی آن، خورشید حیات آفرین انقلاب اسلامی آغاز به درخشش کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:, | 10:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |