فرهنگ و هنر نیازمند حمایت است

معاون اداره کل ارشاد آذربایجان شرقی:

فرهنگ و هنر نیازمند حمایت است

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ و هنر نیازمند حمایت مردم و مسوولان است.

 

علی محرمی، شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه افزود: با توجه به تکالیفی که برعهده فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده و میزان اعتبارات آن، توسعه این عرصه نیازمند توجه جدی سایر نهادها و مردم است.

وی با اشاره به تاکید آموزه های اسلامی و رهبر معظم انقلاب و لزوم ترویج فرهنگ در کشور اظهار کرد: هم اکنون باید برای محتوایی شدن هنر در بین هنرمندان تلاش و بر این اساس زیرساخت ها و زمینه های توسعه این عرصه را فراهم کرد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات هنرمندان انقلاب اسلامی برای توسعه این زیرساخت ها با استفاده از هنر و ذوق خود، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران زیرساخت های قابل توجهی در راستای اعتلای فرهنگ و هنر کشور برداشته شده و هم اکنون نیز مردم و مسوولان موظف به ادامه این مسیر هستند.

محرمی، یادآوری کرد: تبدیل 10 مجتمع فرهنگی هنری شهرستان های استان به سینمای دیجیتال از مهمترین اقدام های این اداره کل برای توسعه زیرساخت های هنری بوده که انتظار می رود با تخصیص اعتبارهای لازم این مهم تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

وی گفت: سینمای دیجیتال مراغه نیز هم اکنون در حال اجرا بوده و در سه ماه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

محرمی، افزود: به منظور توسعه فرهنگ مطالعه در استان حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار برای خرید کتاب تخصیص یافته و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تمام این اعتبار را برای شهرستان های استان در نظر گرفته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: دهمین جشنواره هنرهای تجسمی این شهرستان با عنوان فصل آفرینش در پنج رشته طراحی و نقاشی، تذهیب و نگارگری، حجم، کاریکاتور و گرافیک برگزار شد.

احمد دادرس فیاضی، افزود: برای این جشنواره 182 اثر در دو بخش هنرمندان و هنرجویان ارسال شده که از این تعداد 140 اثر منتخب در بخش مسابقه با هم به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: نمایشگاه آثار راه یافته به این جشنواره همزمان با بهار انقلاب اسلامی تا 29 بهمن در نگارخانه مهر و تالار عبدالقادر مراغی با موضوعات بخش ویژه جشنواره شامل نماز و نیایش، حجاب و عفاف، ایثار و شهادت و مراغه در بطن زمان (تاریخ، تمدن و چشم انداز مشاهیر) به نمایش گذاشته شد.

برگزیدگان این جشنواره در نقاشی و طراحی شامل علی حسین امینی، جعفر بهنقی و حسین اقتصادی به ترتیب مقام های اول تا سوم و رقیه نوآذر، محسن یاری و زهرا سمایی نیز لوح تقدیر هیات داوران را در این رشته به دست آوردند.

در رشته حجم نیز بهرام آشفته، غلامحسین صابرنژاد علویان و محمدرضا حسین پاشایی موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند و مهسا صحتی نیز توسط داوران مورد تقدیر قرار گرفت.

در رشته نگارگری و تذهیب نیز اثری حایز رتبه اول شناخته نشد و عزیزه موسوی به مقام دوم و حسن چاپانی به مقام سوم دست یافت و در رشته گرافیک هیات داوران از نسیم طوبی قدردانی کرده و مرتضی احمدی نیز در این رشته به عنوان سومی این جشنواره راه یافت و در این رشته کسی حائز مقام اول و دوم نشد.

داوران دهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه از تابلوی منحصر بفرد عصر عاشورا اثری از نوید فیاضی که به صورت معرق و برجسته کاری کار شده بود به عنوان تقدیر ویژه شناختند.

http://img7.irna.ir/1393/13931130/81512168/81512168-6285326.jpg

http://img7.irna.ir/1393/13931130/81512168/81512168-6285327.jpg



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 30 بهمن 1393برچسب:, | 15:54 | نويسنده : شهروند مراغه ای |