رقابت ۱۴۰ اثر منتخب در جشنواره هنرهای تجسمی مراغه
دادرس:

رقابت ۱۴۰ اثر منتخب در جشنواره هنرهای تجسمی مراغه

 
 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از رقابت ۱۴۰ اثر منتخب در جشنواره هنرهای تجسمی مراغه و معرفی آثار برتر خبر داد.

احمد دادرس فیاضی دوشنبه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه اظهار داشت: دهمین جشنواره هنرهای تجسمی این شهرستان با عنوان فصل آفرینش در پنج رشته طراحی و نقاشی، تذهیب و نگارگری، حجم، کاریکاتور و گرافیک برگزار شد.

وی افزود: برای این جشنواره ۱۸۲ اثر در دو بخش هنرمندان و هنرجویان ارسال شده که از این تعداد ۱۴۰ اثر منتخب در بخش مسابقه با هم به رقابت پرداختند.

دادرس فیاضی ادامه داد: نمایشگاه آثار راه یافته به این جشنواره همزمان با بهار انقلاب اسلامی تا ۲۹ بهمن در نگارخانه مهر و تالار عبدالقادر مراغی با موضوعات بخش ویژه جشنواره شامل نماز و نیایش، حجاب و عفاف، ایثار و شهادت و مراغه در بطن زمان (تاریخ، تمدن و چشم انداز مشاهیر) به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است در رشته نقاشی و طراحی، علی حسین امینی، جعفر بهنقی و حسین اقتصادی به ترتیب مقام های اول تا سوم جشنواره را کسب و رقیه نوآذر، محمدحسین یاری و زهرا سماعی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در رشته حجم نیز بهرام آشفته، غلامحسین صابرنژاد علویان و محمدرضا حسین پاشایی موفق به کسب مقام اول تا سوم جشنواره شدند و مهسا صحتی نیز توسط داوران مورد تقدیر قرار گرفت .

در رشته نگارگری و تذهیب نیز اثری حایز رتبه اول شناخته نشد وعزیزه موسوی به مقام دوم و حسن چاپانی به مقام سوم دست یافت.

در رشته گرافیک نیز هیات داوران از نسیم طوبی قدردانی کرده و مرتضی احمدی نیز در این رشته به عنوان سومی این جشنواره دست یافت و هیئت داوران در این بخش کسی را حائز مقام اول و دوم نشناخت.

همچنین هیئت داوران دهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه اثر نوید فیاضی با عنوان عصر عاشورا را به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این تابلو مورد بررسی قرار داد.

داوری آثار دهمین جشنواره هنرهای تجسمی مراغه را صابر بقال اصغری، ضرغام فتحعلی زاده و اعظم میرنسل بر عهده داشتند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 4 اسفند 1393برچسب:, | 11:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |