بهره برداری از آزمایشگاه علوم و فناوری نانو در پژوهش سرای دانش آموزی مراغه

معاون پژوهشی شبکه آزمایشگاه های فناوری نانو:

آزمایشگاه های نانو دانش آموزی کشور به 50 مورد می رسد

معاون پژوهشی شبکه آزمایشگاه های آموزشی فناوری نانو گفت: تا پایان سال جاری تعداد آزمایشگاه های دانش آموزی این فناوری در کشور به 50 مورد می رسد.

سعید ساعدی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از آزمایشگاه علوم و فناوری نانو در پژوهش سرای دانش آموزی مراغه افزود: تاکنون 36 آزمایشگاه در شهرستان های کشور به بهره برداری رسیده و دانش آموزان در حال انجام آزمایش های این رشته در زمینه های مختلف هستند.

وی اظهارکرد:آشنایی دانش آموزان بافناوری نانو وکشف استعدادهای درخشان دانش آموزان، تربیت نیروهای پژوهش محور از دوران مدرسه و در نهایت ارتقای رتبه کشور در تولید علم نانو در سطح جهان از مهمترین اهداف راه اندازی این آزمایشگاه هاست.

معاون پژوهشی شبکه آزمایشگاه های آموزشی فناوری نانو گفت: یادگیری دانش آموزان در زمینه دانسته های علمی و نانو ازمهمترین اهداف ایجاد این آزمایشگاه درسطح پژوهشسراها بوده و به منظور بهره مندی یکسان دانش آموزان، آزمایشگاه ها به صورت شبکه زنجیره ای توسعه می یابد.

ساعدی با اشاره به اینکه مهمترین فعالیت های ترویج نانو برگزاری همایش های آموزشی و نمایشگاه های مربوطه است، اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 578 همایش آموزشی و 28 نمایشگاه نانو در سطح استان ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: 138 هزار دانش آموز در همایش ها و 107 هزار نفر در نمایشگاه های استانی آموزش دیده و در راستای آشنایی بیشتر دانش آموزان تاکنون 51 شماره از ماهنامه زنگ نانو منتشر و در مدارس توزیع شده است.

ساعدی با بیان اینکه آزمایشگاه های دانش آموزی علوم و فناوری نانو با حمایت 70 درصدی توسط ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیز می شوند، اظهارداشت: هم اکنون در آذربایجان شرقی سه آزمایشگاه در شهرستان های تبریز، مراغه و میانه به صورت همزمان به بهره برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: برای هر کدام از این آزمایشگاه ها یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده که در مجموع دو میلیارد و 370 میلیون ریال آن توسط ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یک میلیارد و 230 میلیون ریال نیز از منابع داخلی آموزش و پرورش تامین شده است.

مدیرآموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین، توسعه و تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی را از سیاست های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: پژوهش سراها به عنوان محلی برای ایجاد ابتکار و اندیشه ورزی دانش آموزان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

جلیل اسلامی افزود: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتقا قدرت علمی کشور، فناوری نانو به عنوان یک علم فرا رشته ای بوده و تلاش در راستای کسب موفقیت های بیشتر در این زمینه ضروری است.

وی اظهار کرد: این مدیریت در راستای ارتقا سطح کیفی این آزمایشگاه تمام تلاش خود را برای جذب کمک های خیران انجام می دهد تا بتوانیم امکانات بیشتری را در اختیار دانش اموزان قرار دهیم.

پژوهشسرای دانش آموزی مراغه در سال 82 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون دارای شش هسته آزمایشگاهی فیزیک، زمین شناسی، نانو، شیمی، رباتیک و نجوم است.

هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:, | 8:48 | نويسنده : شهروند مراغه ای |