رییس اداره اوقاف و امور خیریه: طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه مراغه آغاز شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه: طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه مراغه آغاز شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: طرح ویژه نوروز در بقاع متبرکه امامزادگان سید ابراهیم و محمد (ع) این شهرستان با عنوان طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی، آغاز شد.

حجت الاسلام جعفر جنتی : برنامه های ویژه سال نو در قالب این طرح از بیست و هشتم اسفند ماه جاری در بقاع متبرکه و امامزاده های این شهرستان آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه می یابد.

وی اظهارکرد: برای ارتقای سطح فرهنگی زایران و مسافران نوروزی و ترویج سنت های اصیل اسلامی، مراسم ویژه تحویل سال نو در قالب این طرح در جوار امامزادگان این شهرستان برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه ادامه داد: در این آیین امام جمعه، روحانیان، خانواده شهدا، اقشار مختلف جامعه و قاریان ممتاز اقدام به قرائت قرآن و اجرای برنامه های مدیحه سرایی، قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال نو می کنند.

حجت الاسلام جنتی پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب از طریق رسانه های جمعی در امامزادگان و بقاع متبرکه را از برنامه های تحویل سال نو این اداره در قالب این طرح اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: عطرافشانی و گلباران امامزادگان و بقاع متبرکه از سوی هیات امنا و خادمان و تهیه هفت سین قرآنی در این اماکن متبرکه از دیگر برنامه های لحظه تحویل سال نو است.

جنتی برگزاری نماز جماعت به صورت مستمر، راه اندازی و فعال کردن دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری با ارایه مطالب دینی و ارزشی و غرفه کتاب و محصولات فرهنگی را از برنامه ها فرهنگی تدارک دیده در جوار امامزادگان اعلام کرد.

وی با اشاره به مصادف بودن ایام نوروز با ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) افزود: در این طرح برنامه های ویژه ای از جمله مراسم عزاداری از دوم تا هفتم فروردین و همچنین سخنرانی علما در خصوص ترویج فرهنگ فاطمی برگزار می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 28 اسفند 1393برچسب:, | 11:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |