تاریخ و فرهنگ مراغه با 30 هزار نقشه و کتابچه گردشگری معرفی می شود

تاریخ و فرهنگ مراغه با 30 هزار نقشه و کتابچه گردشگری معرفی می شود

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه گفت: فرهنگ و آثار باستانی این شهرستان در ایام نوروز با 15 هزار نقشه و 15 هزار کتابچه به گردشگران معرفی می شود.

یعقوب طالبی با اشاره به اینکه این تعداد نقشه و کتابچه در حال توزیع بین گردشگران و میهمانان نوروزی است، افزود: این اقلام با همکاری شهرداری، بخش خصوص و این اداره طراحی و تهیه شده است.

وی اظهار کرد: مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی می توانند این بروشورها را از کیوسک های اطلاع رسانی در میادین ورودی این شهر از جمله راه آهن، بسیج و مجلس از ماموران ستاد خدمات سفرهای نوروزی دریافت و راهنمایی های لازم را کسب کنند.

طالبی ادامه داد: گردشگران و مسافران این شهر همچنین در تعطیلات نوروزی می توانند با استفاده از تور رایگان گردشگری که با همکاری شهرداری مراغه راه اندازی شده از معبد مهری، گنبدهای سرخ، کبود، غفاریه، برج مدور، رصدخانه و موزه های ایلخانی و سنگ نگاره های مراغه دیدن کنند.

شهرستان مراغه با حدود 515 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 2 فروردين 1394برچسب:, | 15:10 | نويسنده : شهروند مراغه ای |