رصدخانه مراغه دومین مکان پربازدید استان

بیش از 233 هزار گردشگر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی اسکان یافتند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: 233 هزار و 175 گردشگر از اول تا یازدهم فروردین ماه جاری در مراکز اقامتی این استان اسکان یافته اند.

فرزین حق پرست افزود: این گردشگران در 35 هتل، 75 مهمانپذیر 42 کمپ و 71 هزار مرکز اقامتی از جمله مراکز و مدارس اسکان داده شده اند.

وی همچنین با اشاره به میزان بازدید از اماکن تاریخی و موزه های استان، گفت: در مجموع تاکنون 247 هزار و 677 گردشگر از اماکن تاریخی و موزه های آذربایجان شرقی دیدن کرده اند.

حق پرست افزود: البته این آمار مربوط به مراکز و اماکن تاریخی است که شمارش انجام می شود.

وی بیشترین بازدید بر اساس آمار را مربوط به کلیسای سنت استپانوس جلفا اعلام کرد و گفت: 37 هزار و 952 گردشگر از این اثر تاریخی دیدن کرده اند.

حق پرست رصدخانه مراغه و موزه آذربایجان تبریز را به ترتیب با 32 هزار و 200 و 22 هزار و 662 بازدیدکننده دارای رتبه های دوم و سوم در سطح استان معرفی کرد.

استان آذربایجان شرقی با حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، 5 هزار اثر تاریخی دارد که یک هزار و 700 اثر از آن ها به ثبت ملی رسیده است.

اماکن و ابنیه تاریخی منحصر به فرد، آب و هوای کوهستانی و جاذبه های طبیعی همچون دامنه های کوه سهند و جنگل های ارسباران و مناطق حفاظت شده آینالو از جاذبه های گردشگری این استان محسوب می شود.

منبع خبر : ایرنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 11 فروردين 1394برچسب:, | 19:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |