کشاورزی دیم در کشور باید مجهز به علم روز شود
غفاری:

کشاورزی دیم در کشور باید مجهز به علم روز شود

عبدالعلی غفاری رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشوررئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: برای مجهز شدن کشاورزی دیم کشور به علم روز نیازمند آگاهی بخشی به تمامی کشاورزان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالعلی غفاری در جمع مسئولان کشاورزی شهرستان مراغه اظهار داشت: دستور العمل های کاشت محصولات زراعی دیم در سه بخش اقلیم سرد، اقلیم معتدل و اقلیم نیمه گرم و گرم تهیه شده است.

وی با بیان اینکه باید اطلاعات لازم به کشاورزان کشور داده شود، گفت: در صورتی که بدون علم روز اقدام به کاشت محصولات شود به طور یقین دچار خسارت هایی خواهیم شد.

غفاری ادامه داد: دستورالعمل های فنی این موسسه به بهره برداران دیم کار کشور برای انتقال جدیدترین یافته های تحقیقاتی به اراضی کشاورزی منتشر و ارایه شده است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با اشاره به جزئیات این دستورالعمل گفت: این دستورالعمل ها در مراحل کاشت، داشت و برداشت غلات، حبوبات و دانه های روغنی تهیه شده و نتیجه بیش از دو دهه فعالیت های تحقیقاتی کارشناسان کشاورزی داخل و خارج از کشور است.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل ها بخش های مختلف زراعت از مراحل کاشت تا برداشت شامل آیش، سامانه زراعی، معرفی ارقام پرمحصول و مقاوم به کم آبی، آبیاری تکمیلی، تاریخ و روش کشت، عمق کشت، میزات بذر، آفت ها و بیماری ها، مصرف کودهای شیمیایی، تنظیم بذرکارها و کنترل علف های هرز به کشاورزان و بهره برداران آموزش داده شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, | 16:23 | نويسنده : شهروند مراغه ای |