500 هکتار از باغات مراغه به آبیاری تحت فشار مجهز می شود

مدیر جهاد کشاورزی:

500 هکتار از باغات مراغه به آبیاری تحت فشار مجهز می شود

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: 500 هکتار از باغ های این شهرستان به سامانه آبیاری قطره ای تحت فشار مجهز می شود.

محمد نریمانی افزود: برای اجرای این طرح ها حدود 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که 32میلیارد ریال آن تسهیلات بلاعوض دولتی است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای هر هکتار باغ 80 میلیون ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: حدود 56 میلیون ریال (85 درصد) از این اعتبار به صورت یارانه دولتی و 15 درصد نیز آورده خود باغداران برای تبدیل باغ های سنتی به آبیاری قطره ای است.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه ادامه داد: امسال محدودیتی در پرداخت تسهیلات بلاعوض برای تجهیز باغ ها به آبیاری قطره ای وجود ندارد و کشاورزان به راحتی می توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

نریمانی، یادآوری کرد: با هدف صرفه جویی در برداشت آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری تاکنون سه هزار و 200 هکتار باغ در این شهرستان به سامانه آبیاری قطره ای مجهز شده است.

وی گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود از شرایط خوبی برای فعالیت کشاورزی برخوردار بوده که با همکاری بهره برداران و استفاده از نظرات کارشناسان این مدیریت، این جایگاه ارتقا می یابد.

نریمانی ادامه داد: مراغه از دیرباز به لحاظ داشتن استعدادهای بالقوه در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی، تولیدات مازاد بر مصرف خود را به کشورهای مختلف صادر می کرد و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

هم اکنون حدود 20 هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود 280 هزار تن انواع میوه از آن ها برداشت می شود.

منبع خبر : ایرنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 23 فروردين 1394برچسب:, | 9:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |