پس از 17 سال انتظار برای اعدام قاتل/اولیای دم در مراغه به مناسبت حلول ماه رجب گذشت کردند

پس از 17 سال انتظار برای اعدام قاتل/

اولیای دم در مراغه به مناسبت حلول ماه رجب گذشت کردند

اولیای دم یک نوجوان 19 ساله در مراغه پس از 17 سال انتظار برای اعدام قاتل فرزندشان، به مناسبت حلول ماه رجب بدون هیچ گونه چشم داشتی از خون فرزند خود گذشتند.

بخشش اولیای دم، یک روز قبل از اجرای حکم قصاص در دفتر دادستان عمومی و انقلاب مراغه بدون اخذ دیه و فقط به منظور اجرای سنت ائمه اطهار (ع) اتفاق افتاد.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه، در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: حادثه قتل در تابستان سال 1377 در پی درگیری دو نوجوان 18 و 19 ساله در پشت کارخانه آسفالت این شهرستان رخ داد و قاتل پس از ارتکاب جرم به مدت 11 سال متواری شده بود.

علی دلداری، افزود: در سال 1388 قاتل در یکی از شهرهای حاشیه تهران بزرگ، شناسایی و دستگیر شد و همان سال توسط قاضی وقت شعبه 101 عمومی و جزایی مراغه به قصاص محکوم و در مراحل قانونی، این حکم از سوی مراجع قضایی ذیصلاح تایید شد.

وی با اشاره به اینکه این حکم بامداد روز چهارشنبه (دوم اردیبهشت سال جاری) لازم الاجرا بود، ادامه داد: با همت رییس زندان و مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه، اولیای دم امروز با حضور در دفتر دادستانی، رضایت خود را برای آزادی این زندانی اعلام کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه با بیان اینکه این قتل به علت انگیزه شخصی رخ داده بود، یادآوری کرد: خانواده ها در خصوص انتخاب دوستان فرزندان خود دقت کافی داشته باشند تا از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

دلداری، خاطرنشان کرد: این نوع درگیری ها بیشتر بر اثر عصبانیت های زودگذر و خارج شدن کنترل از دست فرد رخ می دهد که باید مردم برای کنترل عصبانیت خود تلاش بیشتری کنند.

کریم فلاح، رییس اداره زندان مراغه نیز با اشاره به آموزه های اسلامی، گذشت را بهترین راه برای حل کدورت ها اعلام کرد و گفت: شیرینی گذشت بیشتر از قصاص است.

سید علاالدین نقیبی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه نیز با اشاره به بزرگواری خانواده اولیای دم از بخشش قاتل فرزند خود، گفت: کار آنان خداپسندانه بوده و از اجر و پاداش اخروی برخوردار است.

'الف.ق' قاتل نوجوان مراغه ای نیز که در زمان وقوع قتل 18 ساله بود، از اولیای دم که زندگانی دوباره به وی بخشیدند، حلالیت طلبید و از انجام کار خود ابراز پشیمانی کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394برچسب:, | 16:50 | نويسنده : شهروند مراغه ای |