شورای اسلامی بهترین نهاد برای کمک به عمران و آبادانی است

شورای اسلامی بهترین نهاد برای کمک به عمران و آبادانی است

 فرماندار ویژه مراغه گفت: شورای اسلامی بهترین نهاد برای کمک به مسیر عمران و آبادانی شهرها و روستاها است.

ظفر محمدی، روز پنجشنبه در آیین تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی دوره های اول تا چهارم این شهر افزود: مهمترین رسالت شوراها به عنوان منتخبان مردم، ارایه طرح و تدوین برنامه برای توسعه هر منطقه است.

وی اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی در کنار مشورت با یکدیگر و رعایت اصل وحدت، می توانند از جایگاه خود در راستای توسعه ملی استفاده کنند.

رییس دادگستری مراغه نیز در این آیین، عمل به نظر جمعی را مهمترین رکن توسعه هر جامعه ای خواند و گفت: جوامع غربی، مدیریت شورایی را در زمره روش های مدیریتی خود قرار داده به طوری که بیشتر سازمان ها و نهادهای خود را هیات مدیره ای اداره می کنند.

اسماعیل خیرالهی، افزود: امام راحل با صدور فرمان تاسیس شورا به تبعیت از آموزه های اسلامی و روش های نوین مدیریتی، بدنبال توسعه نظارت مستقیم مردم بر عملکرد اجرایی کارها و اقدام های مسوولان بود.

وی اظهار کرد: مدیریت شورا، شبکه خدمتی نوین در زمینه های جلوگیری از حاکمیت استبدادی بوده تا از تک روی در مدیریت جامعه جلوگیری شود.

شهردار مراغه نیز در این آیین گفت: مدیریت شهری مراغه برای اولین بار در استان اقدام به تدوین برنامه توسعه پنج ساله مدیریت شهری در راستای برنامه تدبیر و توسعه استان کرده و از سال گذشته نیز این برنامه به مرحله اجرا گذاشته شده است.

نادر ابراهیمی، افزود: در این برنامه 181 طرح عمرانی در بخش های مختلف شامل برنامه ریزی توسعه شهری، هدایت و دفع آب های سطحی، حمل و نقل و بهبود عبور و مرور شهری، ایجاد تاسیسات حفاظتی شهری و فضاهای تفریحی، گردشگری اماکن و فضاهای ورزشی، بهبود محیط شهری، ارایه تسهیلات شهری و درآمدزایی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: تا پایان این برنامه تا سال 1397، سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی برای طرح های مختلف شهری پیش بینی شده است.

ابراهیمی، ادامه داد: توسعه امکانات گردشگری و زیرساخت های لازم برای جذب گردشگران، احداث پارک جنگلی، تفرجگاه و کمپینگ های خدماتی حومه شهری، احداث مجموعه فرهنگی هنری عبدالقادر و میزبانی مسابقات ملی و بین المللی رشته های مختلف ورزشی از مهمترین برنامه های برنامه پنج ساله شهرداری مراغه است.

عضو شورای اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: شورای اسلامی به عنوان یک نهاد حقوقی، کانون اساسی در توسعه شهرهاست.

قادر جویا، افزود: شورای اسلامی در کنار انجام وظیفه ذاتی خود برای ارایه مشورت، نهادی برای نظارت مستقیم مردم بر ارایه خدمات دولت و حکومت بوده که در این عرصه نقشی تاثیرگذار ایفا می کند.

منبع : ایرنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 10 ارديبهشت 1394برچسب:, | 23:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |