امام جمعه مراغه: فرهنگ حکومت علوی الگوی کاملی برای بشریت است

امام جمعه مراغه: فرهنگ حکومت علوی الگوی کاملی برای بشریت است

امام جمعه مراغه گفت: فرهنگ حکومت علوی و سبک زندگی امام علی (ع)، الگوی کاملی برای هدایت بشریت به سوی تکامل است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به عمر پربرکت امام علی (ع)، پنج سال حکومت ایشان و مسایل متعدد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی آن دوران افزود: این مباحث می تواند به عنوان یک مکتب و الگوی کامل و جامع برای بشریت مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه ارزش های فرهنگی سیره علوی چند بعد دارد، اظهار کرد: احقاق حقوق مردم، خدمت به خلق خدا، احقاق حق و دفع باطل و حرکت جامعه به سوی پیشرفت و عدالت از مهم ترین ارزش های فرهنگی حکومت حضرت علی(ع) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برانگیختن اندیشه ها، مبارزه با سنت های باطل، شیوه های ناهنجار و هنجارشکن و روش های ناشایست و تاکید بر روش های پسندیده و بایسته به عنوان بخشی از مباحثی مربوط به فرهنگ عمومی در سیره علوی مطرح است که در راستای توسعه فرهنگ عمومی باید مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به 12 اردیبهشت و گرامیداشت روز معلم یادآوری کرد: تعلیم و تعلم از مسایل مهم و پراهمیتی است که در آموزه های دینی ما مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

وی گفت: همه معصومان(ع) و بزرگان دین بر اهمیت تعلیم و تعلم تاکید داشته و تربیت الهی به عنوان متعالی ترین تربیت، بارها مورد تاکید ائمه اطهار (ع) قرار گرفته است.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در شامگاه امشب، افزود: این سنت، حرکت عبادی انسان ساز است که در زمان حیات پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) هم اجرا می شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:, | 16:14 | نويسنده : شهروند مراغه ای |