نایب رییس مجلس: مقاومت مردمی در بحرین و عراق نتیجه تقابل اندیشه اسلامی با غرب است

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت مردمی در بحرین و عراق در برابر نظام سلطه نتیجه تقابل اندیشه اسلامی با تفکر غرب است.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد روز یکشنبه درهمایش روشنگری تحولات منطقه و مسایل روز از نگاه خانه ملت در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه افزود: مقاومت مردمی در کشورهای منطقه حاصل گسترش آرمان ها و اندیشه های انقلاب اسلامی است که ازسوی امام راحل و با تاسی از تفکر اسلامی ایجاد شده است.

وی اظهارکرد: این مقاومت مردمی در بسیاری از کشورها مانند فلسطین، عراق و بحرین شکل گرفته و همه آن ها با آرمان های انقلاب اسلامی دارای ابعاد مهم مشترکی از جلمه بازگشت به هویت اسلامی در جامعه و رویارویی با قدرت های حاکم جهان است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله رژیم آل سعود به یمن ادامه داد: اکنون با تشکیل مقاومت های مردمی در کشورهای اسلامی، نقشه استکبار و رژیم های صهیونیستی و آل سعود برای محاصره ایران به ضرر آن ها تمام شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآوری کرد: عربستان در حمله به این کشور به دنبال جبران شکست خود در برابر مقاومت های مردمی منطقه بود تا بتواند با این اقدام خونین خود مانع از برگشت هویت آرمان های اسلامی در کشورهای منطقه شود.

وی گفت: رژیم آل سعود با خیال باطل که می تواند کشورهای اسلامی را با خود متحد کرده و جنگ زمینی علیه کشوری اسلامی را راه بیاندازد، دست به حمله به یمن زد اما با اتحاد نشدن کشورهای اسلامی در این جنگ علیه مردم جهادگر این کشور، نقشه آنان نیز همانند سایر نقشه ها با شکست مواجه شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه حزب الله لبنان، گروه های مردمی منسجم با شناسه اسلامی در فلسطین و مقاومت های مردمی کشور عراق تهدیدی علیه منافع غرب، رژیم صهیونیسیتی و آل سعود است، افزود: این مقاومت ها هم اکنون به بینش آزادی دینی، رویارویی تفکر اسلامی با نظام سلطه، بازگشت به اسلام و هویت دینی تبدیل شده است.

وی همچنین با اشاره به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح نیز همانند سایر طرح ها دارای نقاط ضعف و قوت است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات، افزایش ایفای نقش ثروت در قدرت، کاهش احساس تعلق نمایندگان به حوزه های انتخابیه (شهرستان ها)، کاهش جایگاه نمایندگان در شهرستان ها و افزایش مشکلات سیاسی و اجتماعی در استان های چند اقلیتی دینی را مهمترین معایب مطرح شده برای این طرح اعلام کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: توجه بیشتر نمایندگان به مساله قانون گذاری به عنوان اولین وظیفه آنان و تبیین نظارت بیشتر نمایندگان در امور استان از مهمترین نقاط قوت این طرح است.

وی همچنین با تاکید بر تولید علم در دانشگاه ها و تبدیل آن به ثروت و قدرت، اظهار کرد: با توجه به رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران هم اکنون دارای دستاوردهای بومی شده بی شماری در علم است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقتصاد مقاومتی و تبدیل ایران به قطب اقتصاد منطقه در برنامه چشم انداز، تحقق این اهداف نیازمند تقویت تولید علم در کشور است.

وی با اشاره به اینکه تولید قدرت و ثروت با برخورداری از علم روز جامعه نیاز اولیه تبدیل شدن به اقتصاد پویا در زمینه های مختلف است، ادامه داد: ظرفیت هایی که در زمینه های منابع، ثروت و نیروی انسانی در کشور وجود دارد، ایران را می تواند به قطب تولید علم و صنعت در منطقه تبدیل کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآوری کرد: اقتصاد ایران به خاطر دولتی بودن و وابستگی به نفت شکننده بوده و اکنون برای برون رفت از این وضعیت باید تولیدات دانش بنیان کشور را با توجه به علوم جدید افزایش داد و آن ها را بومی کرد.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اهداف مدنظر رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی گفت: اگر این اقتصاد و رسیدن به اهداف آن از ابتدای پیروزی انقلاب آغاز می شد به مراتب امروز جایگاه اقتصادی ایران در منطقه بسیار بالاتر بود.

مهدی دواتگری افزود: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هم اکنون نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسوولان است تا بتوان اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات داد و آن را از دولتی بودن خارج کرد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون مهمترین وظیفه دانشگاه ها گسترش عرصه های علمی و سیاسی در راستای توسعه اقتصادی در کشور است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سفر به مراغه در جلسه شورای اداری، تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش، افتتاح شبستان آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) و خیابان یادگاران این شهرستان شرکت می کند.

دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با هفت رشته دکتری، 32 رشته کارشناسی ارشد، 63 رشته کارشناسی و حدود شش هزار دانشجو از مهمترین مراکز آموزش عالی این شهرستان است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:, | 19:6 | نويسنده : شهروند مراغه ای |