گنج‌های «بهشت فسیلی ایران» را از آمریکا و اروپا بازگردانید
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس خواستار شد
گنج‌های «بهشت فسیلی ایران» را از آمریکا و اروپا بازگردانید

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس خواستار بازگرداندن فسیل‌های منطقه فسیلی مراغه از کشورهای اروپایی و آمریکا شد.

خبرگزاری فارس: گنج‌های «بهشت فسیلی ایران» را از آمریکا و اروپا بازگردانید
 

مهدی دواتگری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ترتیب یافته بود، اظهار داشت: رصدخانه تاریخی مراغه با شهرت جهانی و پیشینه درخشان هم اکنون در وضع نامناسب بسر می‌برد.
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس نیز با تاکید بر حمایت نمایندگان برای اختصاص اعتبار ویژه برای احیای رصدخانه مراغه خواستار بازگرداندن فسیل‌های منطقه فسیلی مراغه از کشورهای اروپایی و آمریکا شد و افزود: پیش از انقلاب اسلامی ده‌ها قطعه فسیلی از مراغه برای انجام تحقیقات به کشورهای اروپایی و آمریکا ارسال شده اما تاکنون این فسیل‌ها بازگردانده نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه نیز خواستار بازسازی و احیای آثار برجای مانده از رصدخانه تاریخی مراغه شد.

وی افزود: رصدخانه تاریخی مراغه با شهرت جهانی و پیشینه درخشان هم اکنون در وضع نامناسب به‌سر می‌برد.

ظفرمحمدی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز احیای بقایای رصد خانه تاریخی مراغه، اختصاص اعتبار برای جاده مراغه هشترود، پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی و اختصاص اعتبار بیشتر برای طرح‌های عمرانی را خواسته مردم این شهرستان از مسئولان بیان کرد.

گزارش فارس حاکی است، منطقه فسیلی مراغه یکی از منحصر به فردترین مناطق فسیلی جهان است که فسیل‌های متنوعی از پستانداران منقرض شده را در خود جای داده، از این رو این منطقه با اتفاق نظر بسیاری از زمین‌شناسان، «بهشت فسیلی ایران» نامیده شده است.

این منطقه از سالیان بسیار دور مورد توجه فسیل‌شناسان، دیرین شناسان و زمین‌شناسان داخلی و خارجی بوده است و در مراحل مختلف کاوش‌های فسیل‌شناسی، فسیل‌های ارزشمند و منحصر به فردی از این منطقه یافت شده است. «منطقه فسیلی مراغه» دارای گسترش زیادی از اطراف مراغه و جنوب کوهستان سهند تا تبریز، میانه، ورزقان و بستان‌آباد است.

وسعت این منطقه به 40 هزار هکتار می‌رسد که مساحتی برابر 1026 هکتار آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان «اثر طبیعی- ملی فسیلی مراغه» حفاظت می‌شود. همچنین وظیفه قانونی حفظ، اکتشاف و استخراج فسیل مهره‌داران ایران با این سازمان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 13 ارديبهشت 1394برچسب:, | 19:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |