امام جمعه مراغه:

سازمان های مدعی حقوق بشر چرا در برابر جنایات آل سعود در یمن سکوت کرده اند

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با انتقاد از عملکرد دوگانه سازمان های مدافع حقوق بشر گفت: چرا این سازمان ها در برابر جنایات آل سعود علیه مردم بی دفاع یمن سکوت کرده و اقدامی نمی کنند.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در دنیایی که حیوانات مورد حمایت قرار گرفته و سگ ها پزشک مخصوص دارند و با هواپیمای شخصی جابجا می شوند، کسی از جان انسان های مظلوم و بی دفاع در یمن حمایت نمی کند.

وی با اشاره به کشته شدن مردم بی گناه یمن در اثر بمباران هواپیماهای خاندان آل سعود، ادامه داد: سران عربستان مانع از رسیدن کمک های انسان دوستانه به مردم مظلوم یمن می شوند.

وی با بیان اینکه هواپیماهای آل سعود مانع از فرود هواپیمای حامل کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی به مردم یمن شدند، یادآوری کرد: اکنون که کشتی حامل کمک های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی عازم این کشور است، اعلام کرده اند که باید این کشتی مورد بازرسی قرار گیرد.

خطیب جمعه مراغه گفت: مسوولان جمهوری اسلامی برای ارسال این کمک های بشردوستانه با سازمان های بین المللی هماهنگ شده اند و اجازه بازرسی آن را نخواهند داد.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه هم اکنون جان 12 میلیون یمنی درمعرض خطر است، افزود: هواپیما های عربستان بیمارستان ها را نیز بمباران می کنند و بیماران جا و مکان نداشته و برای رسیدگی به آن ها امکانات وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به تایید حکم اعدام شیخ نمر، گفت: این مجتهد وارسته و عالم خدایی از حقوق مردم دفاع کرده و بی گناه محکوم به اعدام شده است.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: این شیخ در مهر سال گذشته محکوم به اعدام شده بود که در پی اقدامات جمهوری اسلامی، اعتراض علما، مراجع و برخی شخصیت ها، جلوی این اعدام گرفته شد ولی با روی کار آمدن سیاستمداران ناپخته در عربستان، آن ها دوباره تصمیم به اعدام شیخ نمر گرفته اند.

وی گفت: اقدام های نسنجیده آل سعود و سیاست های ناپخته سران این کشور زمینه ای برای نابودی آن ها خواهد شد.

امام جمعه مراغه در بخش دیگر خطبه های نماز حل مشکل مردم را عبادت خواند و گفت: مسوولان باید مشکلات مردم را از راه قانونی حل کنند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به سوء استفاده های کلان از بیت المال در سال های اخیر، افزود: اگر این افراد محاکمه و به سزای عمل خود می رسیدند دیگر بیت المال مردم حیف و میل نمی شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:47 | نويسنده : شهروند مراغه ای |