کوچ زودهنگام عشایر مراتع سهند را تخریب می کند

رییس اداره منابع طبیعی مراغه:

کوچ زودهنگام عشایر مراتع سهند را تخریب می کند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه با ابراز نگرانی از کوچ زودهنگام عشایر گفت: این روند موجب تخریب مراتع سهند و دامنه های اطراف آن می شود و عشایر در این زمنیه باید همکاری لازم را داشته باشند.

 

میرجعفر رضوی با اشاره به کاهش بارندگی ها افزود: کوچ زودهنگام عشایر، مراتع این شهرستان را تهدید می کند و به این خاطر این اداره تا 15 خرداد مانع از ورود عشایر و دام ها به مراتع می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به آغاز گل دهی گیاهان دامنه های سهند، ورود پیش از موعد دام عشایر به این مراتع به پوشش گیاهی این منطقه آسیب جدی وارد می کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه ادامه داد: ورود قبل از 15 خرداد به مراتع ممنوع بوده و با عشایر متخلف برابر مقررات و قوانین برخورد و پروانه های تعلیف آن ها باطل می شود.

رضوی، یادآوری کرد: هر سال عشایر سهند در قالب 750 خانوار از استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با 105 هزار راس دام به مراتع سهند کوچ و نقش مهمی در تامین محصولات لبنی مورد نیاز مردم این دو استان ایفا می کنند.

مراتع سهند با 129 هزار هکتار وسعت، از مناطق مهم کوچ تابستانه عشایر در شمال غرب کشور محسوب می شود که هر سال از نیمه دوم خرداد تا 15 شهریور پذیرای عشایر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:, | 9:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |