آلودگی هوای مراغه در وضعیت هشدا قرار گرفت

آلودگی هوای مراغه در وضعیت هشدا قرار گرفت

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: با توجه به ورود پدیده گرد و غبار به منطقه، وضعیت کیفی هوای این شهرستان ناسالم و در وضعیت هشدار قرار گرفت.

عباس کاردان افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه آلودگی هوا، میزان گرد و غبار در مراغه نسبت به ذرات معلق 10 میکرون به 165پی. آس.آی رسیده است.

شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم و در وضعیت هشدار، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.

وی با تاکید بر رعایت توصیه های کارشناسان توسط مردم، اظهار کرد: بیماران قلبی، عروقی و ریوی و افراد سالخورده از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری و در صورت تردد از ماسک های بهداشتی استفاده کنند.

کاردان، ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی آذربایجان شرقی، این وضعیت تا سه روز آینده ادامه داشته و علت بروز پدیده گرد و غبار نیز فرامنطقه ای است.

براساس اعلام اداره هواشناسی مراغه، پدیده گردو غبار، هم اکنون دید افقی در این شهرستان را به زیر هشت کیلومتر کاهش داده و صبح امروز این دید تا کمتر از چهار کیلومتر کاهش یافته بود.

بنابر گزارش این اداره، از روز گذشته به علت وزش باد شدید، میزان گرد و غبار در این شهرستان افزایش یافته و هم اکنون سرعت باد 16 متر بر ثانیه معادل 57.6 کیلومتر بر ساعت است.

بر همین اساس، وزش باد در روز گذشته حداقل 10 متر بر ثانیه (36 کیلومتر بر ساعت) تا 19 متر بر ثانیه ( 68.4 کیلومتر) ثبت شده و در ساعات آینده هوای این شهرستان ابری همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی می شود و پدیده وزش باد نیز احتمالا تا ظهر فردا ادامه خواهد یافت.

اداره هواشناسی مراغه، دمای فعلی این شهرستان را 24 درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام و پیش بینی کرده دمای هوا در روز آینده تا شش درجه سانتی گراد کاهش یابد.

منبع : ایرنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 9 خرداد 1394برچسب:, | 16:29 | نويسنده : شهروند مراغه ای |