تعریف صحیح از اسلام ناب محمدی بزرگترین تحفه امام راحل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

تعریف صحیح از اسلام ناب محمدی بزرگترین تحفه امام راحل است

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تعریف صحیح از اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی بزرگترین تحفه امام راحل برای مسلمانان است.

 حجت الاسلام حمید عظیمی، روز دوشنبه در گردهمایی عاشوراییان مراغه افزود: تعریف امام راحل از اسلام همان مکتبی بوده که امام علی (ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) سعی داشت آن را تبلیغ و حفظ کند و ائمه اطهار (ع) نیز بعد از این حضرت ادامه دهنده این راه بودند.

وی با بیان اینکه خط امام راحل و تعریف ایشان از اسلام متجلی در این اهداف بود، اظهار کرد: پایبندی به ولایت فقیه، پیرو امام زمانه بودن و ارتباط معنوی با آن از مهمترین ویژگی های دوستداران اسلام و امام راحل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: اکنون مردم در راستای پیروی از ولایت فقیه باید در کنار رهبر معظم انقلاب باشند تا در جامعه اسلامی اهداف حضرت امام خمینی (ره) بیشتر از گذشته محقق شود.

حجت الاسلام عظیمی، خاطرنشان کرد: امام راحل شخصیتی پیامبر گونه داشت و در عمر پربرکت خود از تمامی لحظه های زندگی خود در راستای تبلیغ دین و ترویج آرمان های اسلامی و قرآنی بهره بردند.

وی با اشاره به ماهیت اهداف هیات های عزاداری و مداحان اهل بیت (ع) گفت: مکتب امام حسین (ع) و ائمه اطهار(ع) سرتاسر سیاسی بوده به طوری که مدیریت در این نوع مکتب با سیاست و اجتماع به هم گره خورده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: اسلام کامل ترین و بزرگترین دین در بین ادیان الهی است و عمل به دستورهای اسلام و قرآن باید در اولویت کار مسوولان قرار گیرد.

حجت الاسلام علی امیری، افزود: دشمنان اسلام در صدد ضربه زدن به اسلام اصیل هستند و اهانت به پیامبر اسلام(ص) در همین راستا بوده و این اعمال مذبوحانه نشانه استیصال آنهاست.

وی اظهار کرد: این اداره در سال جاری برنامه های متنوع و ارزشمندی در راستای تبلیغ اسلام و آرمان های انقلاب تدارک دیده و کیفیت بخشی به برنامه ها در اولویت این اداره قرار دارد.

رییس کانون مداحان مراغه نیز در این آیین از ساماندهی 410 مداح مرد و 131 مداح زن جلسه ای، در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

عروجعلی نصیری، افزود: این تعداد افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی تدارک دیده از سوی تبلیغات اسلامی و ثبت مشخصات آنان در سامانه شعرا و مداحان این شهرستان، ساماندهی شده اند.

دبیر شورای هیات های مذهبی مراغه نیز در این آیین از ساماندهی اعطای مجوز هیات های مذهبی در این شهرستان خبر داد و گفت: این سیاست در راستای جلوگیری از افزایش بی رویه هیات ها انجام شده است.

اسماعیل شیری، با اشاره به اینکه در سال گذشته هیچ مجوزی برای هیات های مذهبی جدید در داخل شهر اعطا نشده است، افزود: این شورا از فعالیت برخی هیات های بدون مجوز جلوگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته علاوه بر صدور مجوز 21 هیات مذهبی در روستاها، برای رییس و هیات امنای 50 هیات حسینی این شهرستان، کارت شناسایی صادر شده است.

شهرستان مراغه 158 هیات عزاداری و 150 هیات شاه حسین گویان دارد و ساماندهی هیات های عزاداری از سال گذشته آغاز شده و در سال جاری نیز ساماندهی هیات های شاه حسین گویان آغاز می شود.

منبع : ایرنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:, | 11:8 | نويسنده : شهروند مراغه ای |