معاون فرماندار ویژه مراغه گفت: اعتیاد و بیکاری از عوامل مهم بروز جرایم در جامعه است.

معاون فرماندار مراغه: اعتیاد و بیکاری از عوامل مهم بروز جرایم است

معاون فرماندار ویژه مراغه گفت: اعتیاد و بیکاری از عوامل مهم بروز جرایم در جامعه است.

جواد محمودی، روز دوشنبه در آیین برگزاری انتخابات بازرسان مرکز ترک اعتیاد 'اطهر' این شهرستان افزود: مسوولان، خیران و مردم باید در راستای کاهش آمار اعتیاد و بیکاری در جامعه بیشترین تلاش و سرمایه گذاری را انجام دهند تا با کاهش این معضلات، آرامش روحی و روانی در جامعه افزایش یابد.

وی اظهار کرد: ریشه ها و علت های رواج اعتیاد مربوط به زمان حاضر نیست بلکه از گذشته این نوع بیماری ترویج یافته و برای عبور از این وضعیت باید مراکز اشتغالزایی در جامعه افزایش یابد.

محمودی، ادامه داد: گسترش مراکز ترک اعتیادی که از محل حمایت های خیران فعالیت می کنند، اقدامی مهم برای کمک به دولت است تا بتوان با این ناهنجاری های اجتماعی مبارزه کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این آیین از تامین هزینه های جاری مراکز ترک اعتیاد توسط وزارت کشور خبر داد و گفت: این اقدام با تلاش های مسوولان این شهرستان در راستای حمایت از این گروه های مردم نهاد انجام شده است.

احمدعلی اسدزاده افزود: هم اکنون رویکرد قوه قضاییه در درمان اعتیاد نگاه به این پدیده به عنوان یک بیماری است و این رویکرد از تاکیدهای مسوولان ارشد نظام و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

سرپرست اداره بهزیستی مراغه نیز در این آیین از اعطای دو میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات کم بهره بانکی به 50 بهبود یافته این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

شهین صادقی، افزود: این میزان کمک ها در راستای اشتغالزایی مددجویان پرداخت شده و هم اکنون نیز خوداشتغالی این افراد پس از اعطای تسهیلات کنترل می شود و آنان از تمامی آموزش های بعد از اشتغال نیز بهره مند می شوند.

وی اظهار کرد: هم اکنون مراکز ترک اعتیاد 'اطهر' ویژه بانوان و تولد دوباره 'گلستان' ویژه مردان به این نوع بیماران خدمات ارایه می کنند.

صادقی ادامه داد: موسسه 'نجات' نیز که اقدام های بهداشتی و خدماتی موقت به این بیماران ارایه می کند هر روز از ساعت هشت صبح تا 16 نسبت به تامین نیازهای بهداشتی و رفاهی این بیماران اقدام می کند.

رییس موسسه ترک اعتیاد اطهر و تولد دوباره گلستان مراغه نیز در این آیین با اشاره به هزینه یک میلیارد و 214 میلیون ریالی برای مددجویان مرکز ترک اعتیاد اطهر در سال گذشته گفت: در این مدت خیران به منظور کمک به بیماران اسیر در دامن اعتیاد، حدود یک میلیارد و 306 میلیون ریال کمک کرده اند.

مرتضی باستانی، افزود: کمک های خیران به مددجویان برای ترک اعتیاد آنان، نوعی کمک به شکوفایی جامعه و بازگشت سالم آنان به میان مردم است.

وی اظهار کرد: خدمتگزاری برای این قشر از جامعه افتخاری است که در راستای نجات جامعه و زدون چهره زشت از این شهر انجام می شود و خیران در این مسیر با تکیه بر اعتماد به مسوولان در خط مقدم قرار دارند.

مدیر مرکز ترک اعتیاد بانوان اطهر مراغه نیز در این آیین گفت: از سال 90 تا کنون حدود 500 بانوی بیمار از خدمات این مرکز بهره مند شده اند.

فریبا ولی پور، افزود: این مرکز علاوه بر ارایه خدمات ترک اعتیاد برای بانوان بیمار، آنان را در مسیر اشتغالزایی، حرفه آموزی و کارهای فرهنگی هدایت می کند.

وی اظهار کرد: تاکنون علاوه بر بیمه شدن حدود 20 نفر از این بانوان در حرفه های خوداشتغالی برای شش نفر از مددجویان بهبود یافته نیز در شرکت های تولیدی بخش خصوصی این شهرستان اشتغال ایجاد شده است.

در آیین احمد نوین سالاری با 29 رای و هادی صابونی با 20 رای به عنوان بازرسان موسسه ترک اعتیاد اطهر و تولد دوباره گلستان مراغه انتخاب شدند.

در سال 93 به منظور یکسان سازی خدمات دو مرکز ترک اعتیاد اطهر و تولد دوباره گلستان مراغه این دو مرکز با نام موسسه ترک اعتیاد اطهر مراغه تلفیق شدند.

مرکز ترک اعتیاد اطهر در سال 91 برای بانوان راه اندازی و اکنون برای بیماران آلوده به مواد مخدر خدمات ارایه می کند.

مرکز ترک اعتیاد تولد دوباره گلستان مراغه نیز در مرداد سال 1383 دایر شد و هم اکنون علاوه بر درمان بیماران مبتلا به اعتیاد از استان های شمالغرب کشور، در زمینه های اشتغالزایی و امور اقتصادی فعالیت می کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394برچسب:, | 16:15 | نويسنده : شهروند مراغه ای |